*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

16 نكته ايمني ويژه موتورسواران روستا

کم نيستند عزيزاني كه در روستاي مان براي انجام كارهاي روزانه ي خود از وسيله ي نقليه ي موتور سيكلت استفاده مي كنند و در اين ميان شايد كساني كه از كلاه ايمني استفاده مي كنند به انگشتان يك دست هم نرسد.

آسیب شناسی کودکان دارای نقص فیزیکی در روستا و راهكارها

 به قلم رضا قویدل

از آنجا که محیط روستا به گونه ایست که به شیوه سنتی خود  همچنان اداره می شود، به این خاطر یک سری از موضوعات را در فرهنگ خود یا نمی پذیرد یا برای پذیرفتن به زمان نیاز دارد.

اهالي روستا هنوز مرده هايشان را در خانه مي شويند!!

 به قلم عسكري اميني ايمن آبادي

متاسفانه هنوز مردم ما با آنكه از پيامدهاي منفي اين عمل باخبرند اما طبق یک عادت قدیمی همچنان مرده‌های خود را در منازل یا مساجد شستشو و غسل می‌دهند و به دلایل مختلف تمایلی برای استفاده از غسالخانه ندارند.

 

بحران آب در روستايمان، علل و راهكارها

 به قلم سید امیر رسولی ایمن آبادی

بخاطر داریم در دهه ی 80 ،بخش لاله آباد با مرکزیت روستای ایمن آباد بر اثر بحران آب دچار خشکسالی گردیده که ضربه سنگینی در تولید برنج در منطقه وارد نموده است.

بهترین راه مبارزه با بحران آب و خشکسالی

  به قلم سید امیر رسولی ایمن آبادی

 در هزاره سوم، کشاورزی غیر حرفه ای و آماتوری نه تنها باعث رشد و شکوفایی کشاورزی نمی گردد بلکه گامی رو به عقب  خواهد بود كه پيامد آن تغيير كاربري اراضي كشاورزي را در پي دارد.

تبديل روستا به شهر با كدام امكانات؟!

  به قلم عسكري اميني ايمن آبادي

براستي تبديل كردن يك روستا به شهر آن هم به واسطه ي داشتن جمعيتي بالاي 3 هزار و 500 نفر كار راحتي است؟ در شرايطي كه در بسياري از استان‌ها، شهرهايي كوچك، از حداقل امكانات شهرنشيني برخوردار نيستند.

رعايت نكات ايمني، در روزهاي برفي روستا

 روزهای برفی فرصت های محدود و کم تکراری هستند که باید به خوبی از آن استفاده کرد. اما درد سرهايي هم به همراه دارد؛ مثل زمين خوردن‌ ها و شکستگي‌ هاي استخواني، آتش ‌سوزي‌ ها، افزايش تصادفات رانندگي و ....

روستاهایی که دیگر روستا نیستند

در دهه های اخیر با رشد و پیشرفت تکنولوژی و ورود مدرنیزاسیون به جوامع، روستاها در اغلب نقاط جهان و همچنین ایران تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته و چهره نوظهوری یافته اند

 

روستاي ايمن آباد جزو شهر زرگرشهر بشود يا نشود؟

  به قلم عسكري اميني ايمن آبادي

مدتي است زمزمه ي پيوستن روستاي ايمن آباد به شهر زرگرشهر (زرگرمحله سابق) به گوش مي رسد. اينكه روستاي ايمن آباد در حوزه ي شهري قرار بگيرد يا نه؟، موضوعي است كه بايد تمامي جوانب آن سنجيده شود.

سخنی با اهالی زادگاهم، روستایم

 روستایم را دوست دارم مثل همه روستاها.

 

مردمانش را، کوچه هایش را، سادگی و صفایش را، نامش را، گذشته اش را،...

 

سود و زيان بازارهاي هفتگي

 به قلم سید محمد هاشمی کرویی

امروزه به دلیل مصرفی شدن جوامع، بخصوص جوامع روستایی ایجاد بازارهای هفتگی یکی از راهکارهای رفع نیاز مواد مصرفی خانواده هاست.

شوپه در مازندران

 به قلم درویش علی کولائیان

شوپه گر « شب پا» است. شوپه یک واژه مازندرانی است، معنای «شوپه » شب پایی مزرعه است.

طلاق در روستا، دلايل، پيامدها و راهكارها

به قلم ميثم صالحي ايمني

بنابراين طلاق كه به گفته برتراندراسل نوعي دريچه اطمينان است در حقيقت آخرين راه حل براي رهايي از زندگي زناشويي نابسامان است كه اگر پيش از فرا رسيدن زمان ضرورت به آن تن دهيم، مشكلي را حل نخواهيم كرد.

طلاق و عـلل آن در روستاي ايمن آباد و کروکلا

  به قلم سید شمس اله حسینی ایمنی

سال هاي نه چندان دور در روستايمان ايمن آباد و كروكلا خبري از طلاق نبود و انجام آن امري ناپسند به شمار مي آمد. به راستی علل آمار بالای این امر امروزه در روستا چیست؟.

فرهنگ پارك خودرو در روستا

  به قلم علي اكبر نجفي ايمني

وقتي طرح هادي در روستا پياده مي شود يعني تغيير در ساختار زندگي مردم و با توجه به موضوع بحث، افزايش ضريب امنيت براي عابر.

فلسفه ريختن آب، پشت سر مسافر

  به قلم حسینعلی اصغرنیا ایمنی

در روستايمان رسم و باور بر اين است عزيزاني كه به سفرهاي زيارتي و تفريحي، تحصيل در مكاني دور، اعزام به خدمت سربازي و .... ،  قبل از حركت و  عزيمت با ريختن كاسه اي  آب بر زمين، سلامت او را تا هنگام بازگشت، تضمين مي نمايند.

 

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20