*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

10 سخن حكيمانه از امام حسين(ع)

  در اين بخش تعدادي از جملات حكيمانه و احاديثي كه منسوب به حضرت حسين ابن علي(ع) است پيشكش شما اهالي روستايمان ايمن آباد و كروكلا مي كنيم.

 

اهداف و انگیزه‏ های نهضت عاشورا

اصولا" هدف اصلی قیام امام حسین(ع) را می توان در احیای دین خلاصه کرد. اما نهضت امام حسین(ع) پدیده ای عمیق، چند ماهیتی و چند لایه است که اندیشمندان و صاحب نظران اهداف و انگیزه های متعددی را در بوجود آمدن آن دخیل می دانند.

بخشی از فیلم تعزیه در روستای بالاكروكلا

تعزیه حضرت ابوافضل العباس(ع)، در حسینیه روستاي بالاکروکلا، به سرپرستی یکی از پیرغلامان تعزیه کشور و استان مان مازندران یعنی حاج سقا  برگزار شد.  

 

 

تاريخچه پيدايش هيات هاي عزاداري در ايران

مهمترين گروه ها و فعاليت هاي گروهي هر محله كه هنوز هم پابرجا مانده است،همين هيات هاي عزاداري مي باشد. اين هيات ها داراي تمام خصوصيات يك گروه اجتماعي كامل هستند. يعني داراي نظام تقسيم كار و تفكيك نقش هاي دقيق و دروني شده هستند.

جملات كوتاه دكتر علي شریعتی درباره امام حسین(ع)

  جملات ارزشمندي از دكتر علي شريعتي درباره امام حسين(ع) و قيام جاويدش برگزيديم كه پيشكش مخاطبان و اهالي روستاي ايمن آباد و كروكلا مي كنيم.

 

درس هاي عاشورا از نگاه شهداي روستا

  شهیدان روستايمان ايمن آباد و كروكلا در وصیتنامه گهربارشان به موضوع عاشورا و بحث انتشار پیام عاشورا، اشاره نمودند. در این بخش نگاهی می اندازیم به اين موضوع تا بيشتر به عمق نگاه عاشورايي این عزیزان پي ببريم.

 

زنان، محرم و آداب و رسوم آنان در روستاي ايمن آباد و كروكلا

  زنان روستايمان به عنوان نيمي از جمعيت روستا نقش عمده اي در گرامي داشت ياد و خاطره قيام عاشورا  ايفا مي كنند.

 

سیر تاریخی عزاداری محرم در ایران

  نگاهی به سیر تاریخی عزاداری در ایام محرم نشان می دهد این مراسم از فردای روز عاشورا تا همین امروز دوران ها و شیوه های زیادی را به خود دیده است. ایرانیان برای اولین بار در زمان حکومت آل بویه دهه محرم را در عزای امام حسین (ع) گذرانده اند.

ماه محرم و آداب و رسوم آن در روستاي ايمن آباد و كروكلا

  در روستاي ايمن آباد و كروكلا در ماه محرم، آيين و مراسم خاصي برپا مي شود. تکیه‌ها، حسینیه‌ها و مساجد اين روستا همانند ديگر روستاها و شهر‌هاي استان مازندران و ايران، شاهد پرشورترین صحنه‌های عزاداری و نوحه‌خوانی در رثای سرور شهیدان حضرت امام حسین(ع)، است.

 

مراسم آئيني تاسوعا و شب عاشوراي حسيني در روستاي ايمن آباد و كروكلا

در اين بخش مراسم آئيني تاسوعا و شب عاشوراي حسيني را در روستاي ايمن آباد و كروكلا بطور كامل مورد بررسي قرار مي دهيم.

 

مراسم آئيني عاشوراي حسيني در روستاي ايمن آباد و كروكلا+عكس

  در اين روز در كنار آستان مبارك امامزادگان عزيزاله و هيبت اله(ع) روستاي داودكلا آستانه سر، دسته جات سينه زني و زنجير زني از هيات هاي مختلف عزاداري از روستاهاي مختلف بخش لاله آباد به عزاداري مي پردازند.

مراسم شب شام غريبان در روستا

  با غروب خورشید روز عاشورا، مردان و زنان روستای ایمن آباد و کروکلا خود را آماده مراسم ویژه و دیرینه شب شام غریبان می کنند.

 

مراسم صبح خواني با قدمتي يكصد ساله در روستا+فايل صوتي

صبح خواني يكي از محزون ترين صحنه هاي عزاداري براي امام حسين(ع) است كه در تمامي ابيات شعري، از صبح كه نماد طلوعي است دوباره، با بيان اتفاقاتي كه در اين روز، براي حسين(ع) و خاندانش رخ خواهد داد، طلوعش را شايسته نمي داند.

مراسم و آئين دسته روي در شب هفتم و هشتم محرم در روستا+فايل صوتي

محرم در روستاي ايمن آباد و كروكلا آئين خاص دسته روي را به همراه دارد كه همواره براي تمامي مردم در تمامي دوران جالب به نظر مي رسد.

 

نمايش قوم بني اسد در روستا+عكس و فايل صوتي

در  اين شب كه ويژه قوم بني اسد مي باشد، عزاداران حسینی روستايمان ايمن آباد و كروكلا به تماشاي غم انگيزترين نمايش و رخداد قيام عاشورا در تاريخ قيام عاشورا مي پردازند.

 

هیئت حضرت ابوالفضل العباس روستای پائین کروکلا

هیئت قمر منیر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس روستای پايین کروکلا در سال 1365 توسط سيدیحیی و سيدزکریا هاشمی فرزندان اسماعیل، محمدعلی هاشمی فرزند حسن، هانی طوقانی فرزند ابراهیم، حسن نوراله زاده فرزند مسلم و مرحوم رمضان هاشمی فرزند نصراله و با پشتیبانی حاج قدرت اله هاشمی از بزرگان روستا، تاسیس گردید.

 

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20