*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

آثار و بركات روزه در كلام خدا و آخرين فرستاده اش

آثار و بركاتي كه روزه به همراه دارد بر كسي پوشيده نيست. در اين گفتار كوتاه، آثار و بركات روزه را از نگاه خداوند در آيات كتاب الهي و همچنين در رواياتي كه از آخرين فرستاده خدا نقل شده است تقديم علاقه مندان و اهالي مومن و روزه دار روستا مي گردد.

 

آداب و رسوم ماه رمضان در ايمن آباد و كروكلا(بخش اول)

هر چيزي آدابي دارد و ماه مبارك رمضان نيز آدابي خاص نزد اهالي و خانواده هاي روستايمان ايمن آباد و كروكلا داشته و دارد. در اين بخش آمادگي اهالي براي استقبال از ماه رمضان را مرور مي كنيم.

 

آداب و رسوم ماه رمضان در ايمن آباد و كروكلا(بخش دوم)

 هر چيزي آدابي دارد و ماه مبارك رمضان نيز آدابي خاص نزد اهالي و خانواده هاي روستايمان ايمن آباد و كروكلا داشته و دارد. در اين بخش درباره روحانيون و انتخاب آنان و محل اقامت آنان و آقامارها سخن خواهيم گفت.

 

آداب و رسوم ماه رمضان در ايمن آباد و كروكلا(بخش سوم)

 هر چيزي آدابي دارد و ماه مبارك رمضان نيز آدابي خاص نزد اهالي و خانواده هاي روستايمان ايمن آباد و كروكلا داشته و دارد. در اين گفتار به معرفي موذنين، دعا خوان ها و مداحان  روستا و ساير آداب و رسوم مردم روستايمان در اين ماه مي پردازيم.

 

آداب و رسوم ماه رمضان در ايمن آباد و كروكلا(بخش چهارم)

هر چيزي آدابي دارد و ماه مبارك رمضان نيز آدابي خاص نزد اهالي و خانواده هاي روستايمان ايمن آباد و كروكلا داشته و دارد. در اين گفتار در خصوص ختم قرآن، دعاي جوشن كبير، مراسم شب هاي احيا، روزه سري، وداع با ماه رمضان و ...  مي پردازيم.

 

آداب و رسوم ماه رمضان در ايمن آباد و كروكلا(عید فطر)

هر چيزي آدابي دارد و ماه مبارك رمضان نيز آدابي خاص نزد اهالي و خانواده هاي روستايمان ايمن آباد و كروكلا داشته و دارد. در گفتار آخر به  آداب و رسوم مردم روستايمان در شب و روز عيد فطر مي پردازيم.

 

آیین تطهیر و امید: تاملی انسانشناختی در باب شب های احیاء

 آیین‌ها معمولا سطوح مختلفی از زندگی درونی و فردی را با سطح کلان و جمعی به هم پیوند می دهند و از خلال این آیین‌هاست که حیات فرهنگی واجتماعی مومنان برساخته می شوند.

 

از طرح اکرام ایتام بيشتر بدانيم

كفالت و اكرام ايتام و افراد بي سرپرست همواره مورد تأكيد و توجه خداوند متعال و ائمه معصومين بوده است‌.


 

اعمال شب های قدر

 اعمالی که در هر سه شب انجام می‌ شود و به اعمال مشترک معروف است و اعمالی که مخصوص هر یک از شب‌های مبارک نوزدهم، بیست و یکم و بیست ‌و سوم است.

 

 

دانستنـی هـای تغــذیه در مـاه رمضـان

 هر ساله پس از ماه مبارک رمضان اکثرا" یا افزایش وزن پیدا می کنیم یا ضعیف شده و دچار بیماری های گوارشی می شویم. این عوارض از آنجا ناشی می شود که یاد نگرفته ایم اصولی روزه بگیریم.

دعای روزهاي ماه مبارک رمضان

 

 در اين بخش دعاي روزهاي ماه مبارك رمضان آورده شده است از روز اول تا سي ام. 

 

دو نکته طلایی برای تلاوت قرآن در ماه رمضان

  هر ساله، با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان جامعه اسلامی ما توجه ویژه ای به قرآن مبذول می دارد. از تلاوت آیات وحی تا شرکت در جلسات ختم قرآن. اما ...

 

سحري خواني، رسمي ديرينه در مازندران+فايل صوتي

 سحری خوانی از جمله ي رسوم بسيار قدیمی ايراني ها و مازندرانی هاست که امروزه بندرت می توان آن را در گوشه و کنار اين استان به نظاره نشست، رسمی که برآمده از سنت های رمضانه و آیینی است.

شبهه ي شب هاي قدر

 برخي ها مي گويند با توجه به این که مقدرات يك سال آدمي در شب قدر رقم می خورد پس چه حاجتی به تلاش انسانها و دعای او در طول سال است؟ در اين گفتار كوتاه، به اين مهم پاسخي در حد توان ارائه مي شود.

عيد فطر، جشن بازگشت به فطرت، مباركباد

 عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت

  صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت

 

 

كميته امداد و كمك رساني به مستمندان روستايمان

افراد تحت پوشش كميته امداد امام خميني از روستاي مان ايمن آباد و كروكلا در مجموع 78 خانواده هستند كه تعداد آنان به 141 نفر مي رسد.

 

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20