*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

از شاليزارهاي ايمن آباد و كروكلا تا شاليزارهاي ژاپن

 روستاییان با بهره گرفتن از چهار قلم از اقلام جدید برنج توانستند رنگ‌های گوناگونی در شالیزار ایجاد کرده و نگاره بزرگی را در این شالیزار ترسیم کنند.

 

10 نكته درباره نحوه كندن و توزيع نشاء برنج

بسيار مشاهده شده است كه حتي با تيلر كشاورزي و يا خودرو به حمل نشاء مي پردازند و حتي براي سرعت در انجام كار، چند دسته(تيم) را با هم در دست گرفته و جابجا مي كنند كه باعث پارگي و خرابي نشاء مي گردد و در نتيجه شاهد باردهي كمتري در فصل برداشت خواهيم بود. 

 

اصطلاحاتی در مورد برنج

از آنجا که برنامه های اصلاح برنج در ایستگاه بررسی برنج با اشکال کنونی تفاوت داشت، ارقام والدین و نسل های متفرق از نسل سوم به بعد تا حصول لاین های خالص و لاین های پیشرفته در برنامه اصلاح برنج بایستی مورد اندازه گیری عوامل کیفیتی قرار می گرفتند.

 

تاریخچه برنج در ایران

به نظر می رسد، کشت برنج در دو هزار سال پیش توسط پارتیا، در نواحی شمالی ایران رواج داشته باشد.

 

برنجكاري در روستايمان ايمن آباد و كروكلا

 شغل اصلي مردم روستايمان ايمن آباد و كروكلا برنجكاري مي باشد. كشت برنج يكي از مشاغل سخت در شاخه كشاورزي مي باشد كه كار را به دليل نبود امكانات در قديم بسيار دشوار مي كرد.

14 نكته در خصوص كاهش مصرف آب كشاورزي

  با توجه به بحران كم آبي در سال زراعي جديد مي توان راهكارها و شيوه هايي را انتخاب و اجرا نمود تا هم در تبخير آب جلوگيري كرد و هم در هدر رفت آن. 

 

بهداشت کشاورزان در فصل کاشت برنج

 حوادث محیط کار، مسمومیت های شغلی ناشی از استفاده نامناسب  سموم کشاورزی و مشکلات پوستی از جمله آسیب های شایع ناشی از كار کشاورزی است.

 

مرحله كاشت برنـج

 كاشت برنج در روستايمان ايمن آباد و كروكلا همانند ديگر مناطق استان و كشورمان مراحل مختلفي دارد كه بطور مفصل به توضيح آن مي پردازيم.

 

مرحله داشت برنـج

 

 

 

مرحله داشت يكي از مراحل مهم و حياتي براي برداشت محصولي پربار و با كيفيتي مناسب در فصل برداشت است.

 

 

مرحله برداشت برنـج

 

مرحله برداشت برنج در روستايمان ايمن آباد و كروكلا در اواخر فصل تابستان صورت مي گيرد.

 

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20