*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

آش گوشت در روستا و طرز تهيه آن

 يكي از آش هايي كه طرفداران خاصي در شمال ايران و بويژه شهرستان بابل دارد، آش گوشت بابلي مي باشد كه خيلي ها از آن به آش گوشت شمالي ياد مي كنند. اين آش گوشت در شرق و غرب مازندران طرفدار خاصي ندارد و مركزيت آن شهرستان بابل مي باشد.

اناریجه گیاهی ضد سرطان در روستا

بانوان ايمن آباد و كروكلا در غذایی هایی که همراه با سبزي های معطر دیگر روستا، تهیه و مصرف می شود غالبا این گیاه را می گنجانند. به خصوص در شکم پُری مرغ و شکم پُری ماهی و شامی بابلی همراه با گیاه اوجی و زولنگ.

 

تهیه آب نارنج در روستا و خواص آن

 اهالی روستا با کندن نارنج، ابتدا آنرا شسته و پس از خشک شدن، آنرا پوست می کنند و با آب میوه گیری، آب نارنج را از تفاله جدا می کنند. سپس از صافی عبور می دهند تا ناخالصی ها غربال شود.

 

ماهی پرورشی بخوریم یا دریایی؟

خوردن ماهی نه تنها در شب عید بلکه در تمام طول سال فواید بی شمار ی دارد.سبزی‌پلو و ماهی با شب عید ایرانی‌ها گره خورده. اما آیا می‌دانید هنگام خرید ماهی باید به کدام نکات بهداشتی توجه کنید؟

کدو حلوایی(كيي)، خواص و انواع غذاهاي محلي با آن

اهالي روستا بر اين باورند كه خوردن كدو بصورت بخارپز(كيي پته) هنگام صبح، طي يكي دو هفته، نوعي واكسن براي پيشگيري از سرماخوردگي تا پايان فصل زمستان است.

 

غذاهایی که خوردن آنها با همدیگر ممنوع است

يادمان نمي رود مادرمان سر سفره غذا مي گفت: " وچه جان ماست و ترشي ره باهم نخر، ته ديم سيسك زنه ".


 

تاريخچه تغذيه

نیاز انسان به غذا یکی از احتیاجات ذاتی یا فیزیولوژیک است که مهم‌ترین عاملبقاي زندگي و طول عمر می‌باشد. احتیاج به غذا دائمی است و ارگانیسم را مجبور می‌کند تا برای رفع گرسنگی کوشش کند.

 

غذاي مردم روستاي ايمن آباد و كروكلا

  مردم مازندران و بويژه مردم روستايمان ايمن آباد و كروكلا همچنان غذاهاي سنتي خود را در كنار غذاهاي نوين حفظ نموده اند و  زنان روستاتهيه و پخت اين غذاها را در  دستور  كار خود دارند. 

 

شامي بابلي

 شامی بابلی از غذاهای اصیل شهر بابل و روستاي مان ايمن آباد و كروكلا مي باشد می باشد که در سایر شهر های مازندران نیز تهیه می شود. این غذای بسیار خوشمزه از انواع سبزیجات کوهی و معطر استفاده می گردد.بچه ها نیز از آن بخوبی استقبال می کنند.

 

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20