*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

فاز اول طرح عقب نشيني روستاي بالاكروكلا انجام شد

 

با توجه به مصوب شدن اجراي طرح جامع  هادي روستاي بالاكروكلا(قاضي محله) از سوي شوراي اسلامي اين روستا  و بخشداري لاله آباد، با همت بالاي مردم ، شوراي اسلامي و دهياري، فاز اول عقب نشيني در روستا در كمتر از 40 روز به پايان رسيد.

 

 

دهيار محترم روستاي بالا كروكلا،  آقاي سيد محمد هاشمي كرويي، با بيان اين مطلب افزودند: طرح عقب نشيني  در تاريخ دهم بهمن ماه سال جاري  از چهار راه ورودي روستا ، با دو گروه كاري  چهار نفره آغاز شد.( هرگروه كاري  شامل يك بنّا  به همراه سه كارگر)

 

ايشان افزودند: طرح عقب نشيني و اجراي طرح هادي روستا، در پنج فاز طراحي و اجرايي خواهد شد كه فاز اول آن، با هزينه اي حدود ده ميليون تومان تا مدرسه ابتدايي سابق روستا به پايان رسيد.

 

در اين طرح كه با همت بالاي مردم روستا انجام مي شود، حدود دوازده متر  براي عرض جاده اصلي در نظر گرفته شده است كه حتي بعضي از  عزيزان نزديك به نيم متر نيز اضافه بر سازمان اقدام به عقب نشيني نموده اند، تا حريم همسايه روبرويي با مشكل مواجه نشود.

 

در اين طرح از سوي دهياري روستا فقط ديوار كشي صورت مي گيرد و  حمام، آشپزخانه و يا احتمالا" طويله اي تخريب شود، با توجه به بودجه دهياري و مصوب شورا ، هزينه اي براي پرداخت وجود ندارد. لذا مردم روستاي بالاكروكلا نيز نهايت همكاري را  نموده اند.

 

سيد محمد هاشمي دهيار روستاي بالاكروكلا با پايان يافتن فاز اول طرح عقب نشيني، آغاز فاز دوم اين طرح را در ارديبهشت سال 1392 اعلام كردند و افزودند: سعي مي شود با توجه به همكاري و همدلي بالاي مردم روستا، در كمترين زمان ممكن طرح عقب نشيني انجام شود تا  بنياد مسكن انقلاب اسلامي براي اجرايي كردن طرح هادي، بودجه را اختصاص داده و كار اجرايي آن هرچه سريعتر آغاز شود.

 

ايشان در پايان از همكاري صادقانه و بي رياي اهالي روستاي بالاكروكلا(قاضي محله) بي نهايت قدرداني نمودند.

 

 

{jcomments on}

 

حضور نوروزخوان در روستا

روز جمعه در هوايي آفتابي نوروزخوان در روستاي ايمن آبادوكروكلا به نوروزخوني پرداخت هرچند از سرنا و دسركوتن خبري نبود و صداي باند نيز نواي نورورزخوان را واضح به گوشها نمي رساند اما باز هم  مژده آمدن بهار برايمان تازگي داشت.

 

 

 

 

 

طبق رسم هر سال ، وقتی صدای نوروزخوان را می شنویم درب خانه را باز می کنیم تا وارد منزل شود چون قديمي ها مي گويند خير و بركت نيز در سال جديد وارد آن خانه خواهد شد به همين خاطر  درب حياط خانه را باز نموديم تا چند بيتي از  آمدن نوروز برايمان بخواند.

 

ما هم طبق آئين نوروز خواني و تشكر از زحمت اين عزيز، كه باعث شد هم ما و هم همسايه ها آمدن بهار را  احساس کنیم  و روحيه همه ما نيز شادتر شود، به رسم قديم  با یك پذیرائی کوچک و عاشقانه و مقداری برنج و پول، بدرقه اش كرديم.

 

اميدواريم همه ما در مراسم ويژه نوروزخواني روستايمان كه در عصر روز يكشنبه 27 اسفندماه برگزار مي شود حضور بيابيم تا اهل محل يكبار ديگر دور هم جمع شوند تا ساعتي را با شادي و مهرباني بگذرانيم.

 

 

 

تهيه و ارسال خبر و عكس: محمد ايماني ايمني

 

 

 

 

 

{jcomments on}

ديدار نهاد اجرايي روستا از باشگاه آرمان، قهرمان مسابقات آسيايي

با توجه به كسب عنوان قهرماني تيمي ورزش رزمي چيوان در آسيا، توسط باشگاه فرهنگي ورزشي آرمان، عصر روز پنجشنبه نهاد اجرايي روستا از جمله سيد طاهر حسيني دهيار روستاي ايمن آباد، به همراه سيد امير رسولي رئيس شوراي اسلامي روستاي ايمن آباد و همچنين  برادر جانباز سيد محسن حسيني ايمني(فرزند مسلم) براي ديدار و عرض تبريك خدمت ورزشكاران روستا و بويژه قهرمان و نايب قهرمانان ششمين دوره مسابقات رزمي چيوان  آسيا به باشگاه فرهنگي ورزشي آرمان رفتند.

 

 

 در اين ديدار ضمن عرض تبريك از سوي اين دو نهاد اجرايي به عزيزان ورزشكار، بويژه سيد تقي هاشمي كرويي مسئول باشگاه فرهنگي ورزشي آرمان كه با تلاش و همت و عشق و علاقه خود روند روبه رشدي را در عرصه ورزش بويژه جذب نوجوانان و جوانان روستاي ايمن آبادوكروكلا انجام دادند، قدر داني نمودند.

 

 

 لازم به يادآوري است تيم ورزشي اعزامي از باشگاه آرمان به ششمين دوره مسابقات رزمي چيوان- آسيايي، با كسب سه مدال طلا و چهار مدال نقره و يك مدال برنز در مجموع با كسب هشت مدال،از نظر تيمي توانست مقام اول اين دوره از مسابقات را از آن خود كند كه بسيار جاي شادماني و افتخار براي مردم مازندران، بابل و روستايمان ايمن آبادوكروكلا مي باشد.

 
 

اطلاعات كاملتر طي گفتگويي كه با سيد تقي هاشمي كرويي مسئول باشگاه فرهنگي ورزشي آرمان انجام شده است، پس از تنظيم و  ويرايش به آگاهي شما خواهد رسيد.

 

 

 

{jcomments on}

 

برخورد خودرو، با پل عابر پياده روستا

چند روزي است كه مردم روستا از پل عابر پياده استفاده نمي كنند.

 

 

با توجه به انحراف يك خودروي سواري پژو405 و برخورد با گاردريل بلوار و سپس برخورد با پل عابر پياده روستا، باعث خسارت شديد خودرو و همچنين پله هاي ابتدايي پل عابر پياده در ضلع شمالي روستايمان كنار بانك سابق صادرات  مي شود.

 

با توجه به حضور پليس 110 و همچنين ناظرين اداره راه و ترابري شهرستان بابل ، و مقصر شناخته شدن راننده  خودروي سواري ، خسارت وارده يعني  هزينه تعمير  پل عابر پياده بايد از سوي ايشان پرداخت شود.

 

اما با آگاهي از مدت زمان انجام روند اداري اين كار و بحث بيمه، شايد چندين ماه به طول انجامد و طي اين مدت مردم روستا چاره اي جز عبور و مرور از جاده اصلي و بزرگراه ندارند كه بسيار خطرناك مي باشد.

 

لذا با مطرح شدن اين مسئله مهم و خطرات جاني احتمالي آن براي مردم روستا، با دهيار و رئيس شوراي اسلامي روستاي ايمن آباد، قول مساعد داده شد تا در اولين فرصت نسبت به تعمير و بازسازي اوليه پل عابر پياده اقدام شود و با هماهنگي و پيگيري اين امر، از اداره راه و ترابري ، نسبت به تعمير اساسي آن اقدام شود.

 

از طرفي اين پل از استانداردهاي لازم برخوردار نمي باشد و داراي شيب تندي  در ضلع جنوبي روستاي ايمن آباد مي باشد كه خطر سقوط را براي كساني كه كمي سريعتر از پله ها پايين مي آيند به همراه خواهد داشت.

 

 

{jcomments on}

 

كسب عنوان قهرماني و نايب قهرماني آسيا براي دو ايمن آبادي

در ششمين دوره مسابقات آزاد قهرماني آسيا در رشته كونگ فو توآ  به سبك كي وان،كه در تهران برگزار شد دو تن از ورزشكاران روستايمان آقايان محمد ابراهيمي و سيد اميرحسين ارشادي، به ترتيب به مقام قهرماني و نايب قهرماني دست يافتند.

 

 

 سمت چپ محمد ابراهيمي قهرمان آسيا

 

 

سيد اميرحسين ارشادي

 

اين دوره از مسابقات كه در سالن ورزشي پيمان تهران با حضور ورزشكاراني از كشورهاي مختلف آسيايي برگزار شد، آقاي محمد ابراهيمي ( فرزند رضا نوه خليل ابراهيمي) 9 ساله قهرمان اين دوره از مسابقات آسيايي شد و همچنين سيد امير حسين ارشادي (فرزند مرتضي نوه مرحوم سيد رضا ارشادي) 14 ساله به عنوان نائب قهرماني آسيا در رشته ورزشي كونگ فو توآ به سبك كي وان دست يافت.

 

 

 

 قسمت پايين نفر سمت راست، محمد  و  قسمت بالا نفر سمت راست، سيد امير حسين

 

 

اين موفقيت ارزشمند را از سوي مردم روستا به اين عزيزان و خانواده شان و همچنين سيد تقي هاشمي مربي پرتلاش اين عزيزان در باشگاه ورزشي آرمان تبريك و شاد باش مي گوئيم.

 

 

سيد تقي هاشمي و شاگردانش، در محل برگزاري مسابقات آسيايي

 

 

{jcomments on}

داروخانه روستاي ايمن آباد دوباره فعال مي شود، اگر...

 

با توجه به وجود داروخانه در دهه شصت و هفتاد در روستاي ايمن آبادوكروكلا ، مشكلات تهيه داروها حتي داروهاي اساسي بيماران روستايمان  حل شده  و نياز به حضور مردم روستا به شهر، و يا پس از آن به زرگر محله (زرگرشهر فعلي) نبود، اما به دلايلي داروخانه تعطيل شد و اهالي روستا براي تهيه يكه قلم داروي معمولي مي بايست تا شهرستان بابل طي مسير مي كردند و نزديك به  يك ساعت وقت و شايد به اندازه پول برخي اقلام دارو ، هزينه رفت و برگشت پرداخت نمايند.

 

 

لذا  با توجه به مشكلاتي از اين دست،  در اين خصوص  با پيگيري به عمل آمده از شوراي اسلامي روستاي ايمن آباد و مركز بهداشتي درماني شهداي روستاي ايمن آباد، به ويژه آقاي سيد محمد حسيني و دكتر محمد زاده ، پيگير  دريافت و اخذ مجوز،  براي راه اندازي مجدد دارخانه جهت رفاه حال بيماران و روستائيان همجوار، اقداماتي صورت گرفته است.

 

سيد امير رسولي رياست محترم شوراي اسلامي روستاي ايمن آباد با بيان اين مطلب افزودند:

 

 اگر چناچه مسئولين بهداشت و درمان شهرستان بابل همكاري لازم را با ما داشته باشند، داروخانه تا پايان امسال تاسيس و مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.

 

 


{jcomments on}

مردان و زنان كار روستا، به روايت تصوير

 

در اين بخش تصاويري از مردان و زنان ديارمان، روستاي ايمن آباد و كروكلا را، در عرصه كار و تلاش، مرور مي كنيم. شما نيز مي توانيد تصاوير خود را از روستا، برايمان ارسال نماييد تا با نام شما در سايت ثبت شود.

 

لطفا" روي عكس زير  كليك كنيد.

 

 

 

 

 تهيه و ارسال: سيد فضل اله هاشمي كرويي

 

 

 

{jcomments on}

 

لايروبي رودخانه نارنج رود روستا انجام شد

با توجه به نزديك شدن در سال زراعي جديد، شوراي اسلامي روستاي ايمن آباد اقدام به لايروبي رودخانه نارنج رود، جهت سهولت آبياري كشاورزان نسبت به زمينهاي شاليزاري شان نموده است.

 

 

 آقاي سيد امير رسولي رئيس شوراي اسلامي ايمن آباد اظهار نموده است:

رودخانه نارنج رود  يكي از شاخه هاي رودخانه بيشه به يور ( ويشرو ) مي باشد كه بخش اعظمي از اراضي شاليزاري پائين دست روستاي  ايمن آباد را، آبياري مي نمايد.

 

هزينه لايروبي نيز  توسط خودياري كشاورزان اين روستا تا مين شده است.

 

 

{jcomments on}

 

كسب عنوان نايب قهرماني آسيا براي نونهال و جوان ايمن آبادي

در مسابقات قهرماني آسيا در رشته كيك بوكسينگ  كه در روز پنجشنبه، دهم اسفندماه سال جاري در تهران برگزار شد،  سيد دانيال حسيني ايمني (فرزند رمضان) و همچنين سيدرضا حسيني ايمني (فرزند يوسف) به عنوان نايب قهرماني اين دوره از مسابقات دست يافتند.

 

نفر سمت چپ، سيد رضا حسيني ايمني

 

 

سيد دانيال حسيني ايمني

 

 

در هشتمين دوره مسابقات آسيايي  كينگ بوكسينگ كه به ميزباني تهران برگزار شد از روستايمان دو نماينده حضور داشتند، سيد دانيال حسيني ايمني در رده سني نونهالان و سيد رضا حسيني ايمني در رده سني جوانان.

 

 

سيد دانيال حسيني با توجه به قرعه كشي  مسابقات با حريفاني از كشورهاي خارجي برخورد نكرد و با برگزاري دو مسابقه و برنده شدن در هر دو مسابقه، به ديدار پاياني راه يافت و در مسابقه فينال با پذيرفتن شكست از هم وطن آذربايجان شرقي اش به مقام نايب قهرماني دست يافت و مدال نقره را بر گردن آويخت.

دانيال به قهرماني جهان بسيار اميد بسته است و آنگونه كه مربي اش آقاي شعبانپور عنوان كرده است استعداد فراواني را از دانيال مشاهده كرده  كه با همت خود و خانواده اش مي تواند به قهرماني جهان دست يابد.

 

 

در ديگر رده سني اين دوره از مسابقات يعني جوانان، جوان غيور و با استعداد روستايمان  سيد رضا حسيني به روي رينگ هشتمين دوره مسابقات آسيايي كيك بوكسينگ مي رود و با برنده شدن در سه مسابقه برگزار شده به مسابقه فينال مي رسد.

 
 

سيد رضا  عنوان قهرماني را  از آن خود مي داند چرا كه پس از  مسابقه سوم در كمتر از چهار دقيقه نامش  براي برگزاري مسابقه فينال اعلام مي شود  كه اعتراض مربي ، سودي نمي بخشد و همچنان نفس زنان و با تحليل انرژي از مسابقه قبلي، به روي رينگ مي رود. سيد رضا راند اول را از آن خود مي كند، اما در راندهاي دوم و سوم با توجه به شرايط پيش آمده مغلوب حريف مي شود و عنوان قهرماني را از دست مي دهد و مدال نقره را بر گردن مي آويزد.

 

 

سيد رضا حسيني كه عنوان نايب قهرماني آسيا را از آن خود كرده است  بسيار از مربي و پدرش قدرداني مي كند و تلاش و پشتكار خود را  از عوامل موفقيتش مي داند.

 

او كه سال سوم حسابداري است عنوان مي كند اگر  ادامه اين  ورزش به موفقيتش در تحصيل لطمه اي نزند قطعا" بصورت حرفه اي آنرا ادامه خواهد داد.

 

  اين موفقيت ارزشمند را از سوي مردم روستا به اين عزيزان و خانواده شان و همچنين به مربيان پرتلاش، تبريك و شاد باش مي گوئيم.

 

 

{jcomments on}

پيگيري نهادهاي اجرايي روستايمان براي تاسيس كلانتري در روستا

 

با توجه به سرقتهاي يك ماهه  اخير  كه نگراني هاي زيادي را براي مردم روستاي ايمن آباد به همراه داشت و  امنيت شبانه را از مردم ربود، نهادهاي اجرايي روستا از جمله دهياري،شوراي اسلامي و پايگاه مقاومت بسيج ايمن آبادوكروكلا بر آن شدند، تا رايزني هايي را براي مستقر شدن  كلانتري در روستايمان انجام دهند.

 

سيد امير رسولي رياست شوراي اسلامي روستاي ايمن آباد با بيان اين مطلب افزودند:

 

از آنجايي كه كلانتري زرگرشهر به دليل نداشتن زمين خالي براي احداث، و همچنين نبود ساختمان اجاره اي براي استقرار ، در شهر اميركلا قرار دارد، لذا نهادهاي اجرايي روستايمان با همكاري فرمانداري و نيروي انتظامي بابل  و همچنين  بخشداري  و رئيس شوراي بخش لاله آباد، در حال انجام رايزني هايي هستند تا با برگزاري جلساتي با حضور مسئولين نهادهاي ياد شده  سهميه كلانتري شهر زرگرشهر را، با در اختيار قراردادن ساختماني از سوي مردم روستاي ايمن آباد به روستايمان انتقال يابد.

 

اطلاعات كاملتر از روند نتايج جلسات در اولين فرصت  به آگاهي شما مردم روستاخواهد رسيد.

 

 

 

 

{jcomments on}

 

ترميم شكستگي هاي آسفالت روستاي ايمن آباد در آستانه سال نو

سيد طاهر حسيني ايمني دهيار روستاي ايمن آباد با اشاره به وجود شكستگي هاي  متعدد در سطح كوچه ها و خيابانهاي اصلي روستا، عنوان نمودند: كار ترميم و  آسفالت در خيابانهاي اصلي  روستاي ايمن آباد بنا بر مصوبه شوراي اسلامي با هزينه دهياري  انجام خواهد شد.

 

 

ايشان با بيان اين مطلب افزودند:

 

با توجه به نزديك شدن به سال نو ، و حضور  افراد بومي از مناطق مختلف كشور به روستا و حضور مهمانان و مسافرين نوروزي، اين طرح  بصورت ضربتي از امروز چهارشنبه نهم اسفندماه  آغاز شده و در كمترين زمان ممكن به اتمام خواهد رسيد.

دهيار و رئيس شوراي اسلامي روستا از  مردم عزيز روستايمان بويژه  از رانندگان محترم درخواست نمودند در هنگام ترميم آسفات جهت عبور و مرور از خيابانهاي فرعي استفاده نمايند.

 

سيد طاهر حسيني ايمني دهيار روستاي ايمن آباد در قبال سوال سايت روستا مبني بر ورودي نامناسب روستاي ايمن آباد و شكستگي ها و چاله هاي عميقي كه شرايط نامطلوبي را به ويژه در روزهاي باراني و پس از آن، براي روستائيان و همچنين خودروها ايجاد نموده است عنوان نمودند:

 

با توجه به پيگيري هاي انجام شده از اداره راه و ترابري شهرستان بابل مبني بر احداث دوربرگردان ، و قول مساعد عزيزان براي اجرايي شدن آن در سال آينده و اختصاص بودجه به اين امر فعلا" از آسفالت نمودن اين قسمت كه هزينه زيادي را در بر خواهد داشت معذور يم. اما شن ريزي و تسطيح نمودن ورودي روستا انجام خواهد شد.

ايشان اضافه نمودن در صورت ايجاد دوربرگردان، بخش لاين عبور عابران روستا نيز، در  كنار گذر  جاده اصلي، به نحو مطلوبي طراحي و احداث خواهد شد.

 

 

{jcomments on}

وام خشكسالي ده سال پيش كشاورزان روستايمان، بلاعوض نبود!!

 

قابل توجه كشاورزاني كه در سال 1380 وام خشكسالي دريافت كرده بودند.

 

آن دسته از كشاورزان روستايمان كه در سال 1380 وام خشكسالي از بانك كشاورزي دريافت كرده بودند نه تنها اين وام بلاعوض نبوده بلكه بايد سود اين يازده ساله را نيز پرداخت نمايند.

سيد امير رسولي رياست محترم شوراي اسلامي روستاي ايمن آباد با بيان اين مطلب افزودند:

 

با توجه به خشكسالي كه در سال 1380 در منطقه رخ داد و  مردم روستاي ايمن آبادوكروكلا نيز از اين رخداد طبيعي ، خسارت فراواني ديده بودند، دولت براي جبران خسارت ، مبالغي را به عنوان وام  از طريق بانك كشاورزي شهرستان بابل، در اختيار كشاورزان روستايمان قرار داد.

 

آن زمان همه مردم تصور مي كردند كه اين  وام  بلاعوض مي باشد،  در صورتيكه بانك كشاورزي ابلاغيه اي را به كشاورزان روستايمان داده است كه نه تنها وام بلاعوض نبوده بلكه سودي هم براي آن مشخص شده است كه پس از يازده سال  مبلغ  دريافتي مثلا" 500 هزار تومان طي اين مدت يازده سال بايستي حدود دوميليون تومان از سوي كشاورزان به بانك مربوطه باز پرداخت شود.

 

سيد امير رسولي با مراجعه به بانك كشاورزي استان مازندران در شهرستان ساري و ملاقات حضوري با علي اصغر محمدي رياست امور شعب بانک کشاورزی استان مازندران  جوياي چند و چون ماجرا مي شود.

 

بر اساس گفته هاي رئيس محترم شوراي اسلامي روستاي ايمن آباد قرار شده است جلسه اي در روستا با حضور آقاي محمدي  و  همچنين مردم  روستايمان  برگزار شود تا قضيه بازپرداخت  وام خشكسالي سال 1380 روشن شود.

 

 

آن دسته از كشاورزان عزيزي كه در سال 1380 وام خشكسالي دريافت نموده اند با رياست شوراي اسلامي روستا يعني سيد امير رسولي هماهنگي نمايند تا در جريان ادامه روند كار قرار گيرند.

 

 شماره تلفن تماس با سيد امير رسولي:   09117795852

 

 

{jcomments on}

 

برگزاري دو كلاس آموزشي براي زنان روستايمان

 دهياري روستاي ايمن آباد در راستاي آگاهي بيشتر خانواده ها  از  مهارتهاي زندگي  و  همچنين آگاهي در خصوص انواع مواد مخدر و مبارزه با آن اقدام به برگزاري يك دوره كلاسهاي آموزشي براي زنان روستاي ايمن آباد و كروكلا نموده است.

اين كلاسهاي آموزشي در روز پنج شنبه همين هفته، يعني دهم اسفندماه در مسجد صاحب الزمان(عج) روستاي ايمن آباد برگزار مي شود.

 

كلاسها در دو بخش برگزار مي شود:

بخش اول:

  كلاس آشنايي با انواع مواد مخدر و روشهاي مبارزه با آن

استاد:  خانم پور عليجان

زمان:  ساعت 15  ( 3بعداز ظهر)

 

بخش دوم:

كلاس آموزش مهارتهاي زندگي

استاد: خانم حق نواز

زمان: ساعت 16  (4 بعداز ظهر)

 

لازم به توضيح اينكه  سيد طاهر حسيني ايمني دهيار محترم  رستاي ايمن آباد با هماهنگي  واحد فرهنگي  فرمانداري شهرستان بابل، اقدام به برگزاري اين كلاسها نموده است و اساتيد از سوي فرمانداري براي آگاهي بيشتر خانواده ها بويژه مادران روستايمان تعيين و براي امر آموزش اعزام مي شوند.

 

 

{jcomments on}

چند نکته جهت پیشگیری از سرقت در خانه مان (بخش اول)

     با توجه به سرقت های اخیر در روستا  رعایت برخی نکات بسیار می تواند کمک کننده باشد تا سارقان و دزدها، منزل شما را برای دزدی انتخاب نکنند و یا اگر انتخاب نمودند، یا نتوانند وارد شوند و اگر هم وارد اتاق شدند کالاهای با ارزشی را همراه نبرند.

 

 

در این گفتار  به چند نکته در خصوص قفل درب های منزل اشاره می کنیم.

 

 

درب ورودی خانه(دروازه) را حتما" ببندیم. به ویژه هنگام غروب و شب هنگام ، دروازه ها را قفل کنیم.  هنوز كه هنوزه مشاهده می شود بسیاری از خانه های روستا حتی شباهنگام  و تا صبح نیز  دروازه منزلشان نیمه باز(نیم لنگ) می باشد.

 

 

درب ورودی اتاق را نیز هنگام خوابیدن قفل نمائیم.

 

 

نسبت به تعویض قفل هایی که کلید یدکی آنها گم شده و یا برای مدتی در اختیار دیگران بوده سریعاً اقدام نماییم.

 

 

کلید دروازه اصلی را برای تمامی اعضای خانواده تکثیر کنیم به ویژه بچه ها و در کیف مدرسه شان قرار دهیمتا مجبور نباشیم در صورت کار ضروری برای خروج از منزل در ساعت برگشت فرزند از مدرسه ، درب  را باز بگذاریم.

 

 

به بچه ها بیاموزیم همیشه هنگام ورود و خروج از منزل، درب را ببندند.

 

 

با نصب آیفون، با توجه به فاصله زیاد اتاق با درب حیاط منزلمان کمتر دروازه را باز خواهید گذاشت.

 

 

از خالی گذاشتن منزل در حد امکان خود داری شود.

 

 

در صورت شب نشینی و  رفتن به مهمانی از قفل نمودن تمامی دربها مطمئن شده و حتما" همسایه های روبرویی و دیوار به دیوارمان را در جریان بگذاریم.

 

 

در صورت خروج از منزل، تنها به بستن درب  خروجی منزل اکتفا نکرده و کلیه درهای داخل منزل را قفل نموده تا فرصت جستجو و راه نفوذ از سارقان سلب شود.

 

 

مقابل کلیه پنجره هایی که به خیابان باز می شود و دیواری ندارد و  همچنین دیوارهایی که کوتاه می باشد، حفاظ مقاوم و مطمئن نصب نمائیم.

 

کلید منزل خود را در دسترس افراد غیر مطمئن قرار ندهیم.

 

 

از قرار دادن کلید در محل هایی مانند کناره های درب اصلی منزل، جاسازی در  لای دیوار و حتی زیر جاکفشی، گلدان و سایر محل های قابل دسترسی خود داری نماییم.

 

 

از قرار دادن نردبان ، چارپایه، منبع نفت و نظایر آنها در کنار دیوارها خودداری نمایید.

 

 

در مواقع خالی بودن منزل از روشن گذاشتن چراغ یک اتاق به مدت طولانی و مستمر دريغ نكنيد و حتی المقدور از همسایگان و آشنایان مورد اطمینان بخواهید که روشنایی داخل خانه را در هنگام شب تغییر دهند.

 

 

در صورت رفتن به مسافرت یکی از بستگان نزدیک را برای نگهداری از منزل بویژه شبها برای ماندن و خوابیدن در منزلتان سفارش کنید.

 

 

قبل از خروج الزامیست  از قسمت های مختلف منزل سرکشی به عمل آورید این اقدامات را شبها قبل از خوابیدن نیز انجام دهید.

 

 

 

اگر از سیستم دزدگیر برقی استفاده می کنید به طور مرتب آن را کنترل کرده معایبش را بر طرف نمایید.

 

 

توجه كامل به مقوله بسیار كاربردی "مراقبت همسایه از همسایه" كه به عنوان یك سنت حسنه قدیمی ملّی در فرهنگ ایرانی و  مردم روستايمان ايمن آبادوكروكلا مطرح بوده و نماد عالی مشاركت مردم در امنیت اجتماعی بین همسایگان است، این سنت كاربردی در حال فراموشی است و در برخی از مناطق به ضد ارزش و نوعی مداخله در امور همسایگان تعبیر می گردد. در حالی كه سازمان پلیس بین الملل این روش قدیمی ایرانی را به عنوان یك راهبرد مؤثر اجتماعی به تمام جوامع بشری توصیه نموده  كه در حفاظت منزل و محله بسیار مهم و كاربردی است.

 

 

 

{jcomments on}

روز مهندسی مبارکباد

سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی و افتتاح سایت روستایمان بر مهندسان روستایمان ایمن آباد و کروکلا فرخنده باد.

 

 

مهندس کسی است که در یکی از رشته‌های مهندسی آموزش دیده‌ باشد و یا به طور حرفه‌ای در آن رشته مشغول به کار باشد.مهندسان از فن آوری، ریاضیات، و دانش برای حلّ مسائل کاربردی استفاده می‌کنند.

 

 در روستایمان نزدیک به شصت نفر در رشته های مختلف مهندسی فارغ التحصیل شده اند یا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در حال ادامه تحصیل هستند.

این روز را بر تمامی این عزیزان در هر نقطه از ایران و جهان هستند تبریک می گوئیم. (دکتر محمد هاشمی دانشجوی دکترای مهندسی شیمی در استرالیا)

 

امروز نیز که شروع به کار سایت روستا می باشد و حاصل تلاش مهندسان و نرم افزار نویسان سراسر دنیاست از جمله کشور و استانمان به تمامی شما عزیزان شادباش می گوئیم. امید در راستای کیفیت بهتر آن همه با هم تلاش کنیم.

 

 

ریشه واژهٔ مهندس

 

ریشه واژهٔ مهندس واژه فارسی است. این واژه در فارسی میانه به گونه ای تلفظ می‌شده که پس از وام گرفته شدن این واژه از سوی عربی و صرف آن در یکی از بابهای آن زبان واژه مهندس به معنی اندازه گر از آن ساخته شده است. اما امروزه مهندس به کسی اطلاق می‌شود که به یکی از علوم مهندسی آشنا باشد و در میان عامه کسی که هندسه بداند را مهندس خطاب نمی‌کنند.

 

در ابتدا، مهندس به کسی گفته می‌شد که ماشین‌های نظامی را می‌راند. مفهوم مهندس غیر نظامی در قرن شانزدهم در هلند پدید آمد و به سازندگان پلها وجاده‌ها نسبت داده می‌شد، و سپس این مفهوم(مهندس) درانگلیس وسایر کشورها هم ظاهر شد.

 

 

 

وظایف یک مهندس

 

وظایف مهندسی بدین گونه‌اند که یک مهندس میبایست محدودیت‌های مربوطه را تشخیص دهد تا بتواند به دستاوردهای لازم برسد. محدودیت‌ها شامل منابع در دسترس، محدودیت‌های جسمانی یا فنی، آمادگی برای پیرایش‌ها یا افزایش‌های آینده، و دیگر عامل‌ها مانند نیازهای هزینه ای، ساخت‌پذیر بودن، و کاربردی بودن می‌باشد. با درک این محدودیت ها، مهندس، شناسه‌ها و مشخصات حدودی که یک شیء یا سامانه می‌تواند در چارچوب آن ساخته شود را مشخص کرده و ارائه می‌دهد. از اینرو ملاحظات بسیاری بر روی کار مهندسی تأثیر دارند. که از آن دسته ملاحظات دقت بالا توانای تحلیل کنش ها و وا کنش ها می باشد .

 

یک مهندسی موفق در بالا رفتن سطح زندگی بشر تا ثیره بسزای می گذارد بنا بر این یک مهندس علاوه بر دانستن قوانین فیزیکی وشیمیایی جهان هستی باید از قوه تخیل بالای بر خوردار باشد که موجب گسترش دانش بشر می شود. یک مهندس با در نظر گرفتن قوانین و استفاده بجا از آنها و ترکیب موثر برخی از آنها قادر خواهد بود نیاز های اجرای نسل بشر را در کمتر ین زمان وبا بالا ترین بازده بر طرف ساخته .

 

مهندس با درک بهتری که از قوانین هستی دارد علاوه بر طراحی تولید و راه اندازی در زمینه نیاز های حال و آینده بشر باید از قدرت تحلیل خود در رسیدن به بهترین بازده تلاش کرده و بهره وری را افزایش دهد .مهندس کسی است که مساله را به شکل فرمول در می اورد.

 

 

 

روز بزرگداشت دانشمند بزرگ ايراني "خواجه نصرالدين و روز مهندس

 

 

روز مهندس-در قديم مهندس به شخصي اطلاق مي شده كه به علم هندسه آگاهي مي داشت. روزپنجم اسفند در تقويم‌ها روز بزرگداشت دانشمند بزرگ ايراني "خواجه نصرالدين طوسي " و "روز مهندسي" اعلام شده است.

 

هفتصد و پنجاه و چهارسال از درگذشت دانشمند بزرگ ايراني خواجه نصرالدين طوسي مي‌گذرد اما هنوز هم دستاوردهاي علمي و آراء اين دانشمند ايراني محل رجوع است. خواجه نصرالدين طوسي از بزرگترين فلاسفه و رياضي‌دانان و دانشمندان ايراني است كه پس از بزرگاني مانند "فارابي"، "ابوريحان بيروني"، "ابوعلي سينا" و "رازي " ظهور كرد و اگر امروز روز بزرگداشت اورا روز مهندسي گرفته‌اند.

 

 

 

تعدادی از رشته های مهندسی پرطرفدار:

 

هوانوردی – خلبانی /  هوانوردی - مراقبت پرواز /  هوانوردی-ناوبری هوایی/  مهندسی نساجی/  مهندسی نفت/ مهندسی هوا فضا/ مهندسی مواد/ مهندسی معماری/ مهندسی مکانیک/ مهندسی مکانیک نیروگاه/ مهندسی کشاورزی/ مهندسی ماشینهای ریلی/ مهندسی معدن/ مهندسی فر ماندهی وکنترل هوایی/ مهندسی فناوری اطلاعات (IT)/مهندسی کامپیوتر/ مهندسی عمران/ مهندسی صنایع / مهندسی شیمی/ مهندسی سیستم/ مهندسی شهرسازی/ مهندسی دریا/ مهندسی رباتیک/ مهندسی پلیمر/ مهندسی خط و سازه های ریلی/ مهندسی حمل و نقل ریلی/ مهندسی برق/ مهندسی بازرسی فنی/ مهندسی پزشکی و ...

 

 

امیدواریم مهندسین روستایمان همواره با افزایش تخصص و آگاهی خود و صداقت در کار در راستای اعتلای کشور و جامعه جهانی آثار مثبتی از خود برجای  بگذارند.

 

 

 

{jcomments on}

نوروزخواني در روستاي ايمن آباد و كروكلا

نوروزخوانان در روستاي ايمن آباد و كروكلا، آمدن بهار و سال نو را به مردم روستايمان نويد مي دهند.

 

 

بر اساس هماهنگي هاي انجام شده، هفته آخر اسفندماه نوروزخوانان برجسته مازندران در روستاي ايمن آبادوكروكلا به نوروزخواني خواهند پرداخت.

مراسم نوروز خواني كه قدمتي ديرينه در مازندران دارد و هرساله در بسياري از روستاهاي مازندران برگزار مي شود، امسال مردم روستايمان  نويد آمدن بهار را در صداي رساي نوروز خوانان خواهند شنيد.

اطلاعات بيشتر و دقيقتر در روزهاي آينده به اطلاع شما خواهد رسيد.

 

 

 

 

{jcomments on}

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20