*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

يادي كنيم از پدر و مادر شهيد سيد صادق حسيني

 

حاج سيد امين حسيني ايمني پدر بزرگوار شهيد سيد صادق حسيني ايمني بخاطر بيماري آلزايمر و همچنين بيماري ديابت در بستر بيماري است.

 

 

حاج سيد امين بخاطر بيماري ديابت كه حدود يكسالي است كه به اين بيماري دچار شده است در سال 1392 شدت آن افزايش يافت و بخاطر زخمها و تاولهاي روي پايش متوجه بيماري ديابت مي شود و در ارديبهشت ماه سال جاري نزديك به يكماه در بيمارستان يحيي نژاد بابل بستري و تحت درمان قرار مي گيرد.

 

 

از طرفي ايشان دچار بيماري آلزايمر يا فراموشي نيز شده است. گذشته ها را به ياد دارد اما از  امروزش چيزي به ياد نمي آورد.

 

 

بیماری آلزایمر 2 تا 5 درصد اشخاص مسن را دربر می‌گیرد و گاهی هم بر اشخاص جوانتر حمله می‌کند. به نظر می‌رسد که بیماری آلزایمر در اثر فاسد شدن سلولهای منطقه اي از مغز آدمي  بوجود می‌آید. سلولهای مغزی یا نرونهایی که آسیب دیده‌اند پلاکهایی جمع می‌کنند و به تعداد زیادی می‌میرند. به همین دلیل یکی از نشانه‌های اصلی بیماری آلزایمر عدم توانایی در تحکیم یک یادگیری تازه (مثل یادآوری آدرس تازه) و دشواری در جهت‌یابی است. اما خاطرات رویدادهای دور و قديمي تر معمولا کمتر آسیب می‌بینند. اين است كه اطلاعات دوران گذشته را به ياد دارند اما چيزي از ديروز يا ساعتي پيش در خاطر ندارند.

 

 

از طرفي همسر حاج سيد امين حسيني يعني مادر شهيد سيد صادق حسيني نيز شرايط جسماني مناسبي ندارد.

 

 

 

 

اميدواريم به حرمت اين ماه مبارك و ماه استجابت دعا، خداوند بزرگ به پدر و مادر بزرگوار شهيد، سلامتي و شفاي كامل  عنايت بفرمايد.

 

خانواده محترم شهيد نيز از شما اهالي محترم، التماس دعا دارند.

 

 

 

{jcomments on}

مشكل برق ايمن آباد تا پايان ماه رمضان برطرف مي شود

 منوچهر جعفري مدير عامل شركت توزيع برق مازندران در يك برنامه راديويي عنوان نمود مشكل برق روستاي ايمن آباد بابل تا آخر اين ماه يعني پايان تيرماه و حداكثر تا پايان ماه مبارك رمضان برطرف خواهد شد.

 

ايشان با بيان اين مطلب اعلام نمودند: بطور كل برق شهرستان بابل دچار مشكلات اساسي است كه با تلاش همكارانمان سعي مي شود تا اواسط مرداد ماه شاهد برطرف شدن افت فشار ولتاژ برق اين منطقه  و روستاي ايمن آباد باشيم.

 

لازم به يادآوري است گزارش راديويي كه از روستا تهيه و پخش شده است تعدادي از اهالي مشكلاتي را مطرح نمودند كه از جمله آن مي توان به سوختن وسايل برقي، روشن نشدن تلويزيون، كامپيوتر، يخچال و چرخ خياطي اشاره داشت. از طرفي پنكه زميني يا سقفي نيز با دور بسيار كند حركت مي كند و غير قابل استفاده مي باشد. خانمي كه فرزند معلول جسمي حركتي و ايزوله در منزل دارد نيز نگران فرزندش است كه با استفاده از دستگاههاي خاص به ادامه حياط مي پردازد و قطع دستگاهها، بارها ايشان را دچار بحران جدي نموده است.

 

بانوي محترمي نيز مطرح نمودند كه در ايام ماه رمضان سال گذشته به خانه مادرمان در آمل مراجعه نموديم تا در گرماي تابستان بتوانيم ماه رمضان را با روزه پشت سر بگذاريم.

 

از طرفي مادري نيز اشاره داشتند كه مهتابي خانه كه كليدش زده مي شود فردا موقع ظهر روشن مي شود كه نشان از ضعف بالاي ولتاژ برق مي باشد. اين مادر گرامي خطاب به مدير عامل شركت توزيع برق مازندران عنوان كردند كه آيا همسر آقاي مدير برق استان قادر به تحمل اين مشكل مي باشد؟ قطعا" تحمل نمي كند... و بهتر است مسئولين براي ساعتي، نه چند شبانه روز، خودشان را جاي مردم اين روستا بگذارند.

 

سيد امير رسولي ايمن آبادي رئيس شوراي اسلامي روستاي ايمن آباد در پايان اين گزارش راديويي اشاره داشتند:

نزديك به ده سال است كه اهالي روستا از افت ولتاژ برق در خانه هايشان رنج مي برند و با توجه به پيگيري هاي انجام شده طي سالهاي گذشته پس از خرابي و يا سوختن تعدادي از ترانسهاي  برق روستا، بجاي تعويض و نصب ترانس قوي تر و مدرن تر به تعمير آن اكتفا شده است.

 

ايشان در نهايت با توجه به پيگيري هاي انجام شده عنوان نمودند: تمامي كارهاي اداري، انجام شده است و در نهايت از سوي رياست امور توزيع اداره برق بابل بحث تامين اعتبار و بودجه براي حل مشكل مربوطه، مطرح شده است.

 

 

 

در هر صورت با پخش اين مصاحبه راديويي در برنامه پرس و جوي روز گذشته(18 تيرماه)  و پاسخ مهندس منوچهر جعفري مبني بر حل اين مشكل تا اواسط مرداد ماه سال جاري يعني پايان ماه مبارك رمضان، اميدواريم نگراني مردم در اين خصوص برطرف شود.

 

 

اين مهم از سوي وبسايت روستا مورد پيگيري  قرار مي گيرد و نتايج آن از همين پايگاه اطلاع رساني به آگاهي اهالي خواهد رسيد.

 

از اهالي محترم روستا درخواست مي شود مشكلات و معضلات روستا را حتي اگر محدود به كوچه خودشان نيز مي شود حتما" با دهياري و شوراي اسلامي روستاها در ميان بگذارند و در بخش ديدگاه وبسايت روستا، به اطلاع اعضاي وبسايت نيز برسانند تا پيگيري ها صورت پذيرد.

 

از دهياران و اعضاي شوراي اسلامي روستاي ايمن آباد و كروكلا نيز درخواست مي شود تعامل بيشتري با وبسايت روستا داشته باشند تا همكاري لازم براي انعكاس مشكلات مردم و حل آن از سوي مراجع بالاتر با همدلي مردم، در حد و توان اعضاي وبسايت روستا صورت پذيرد.

 

 

 

 

تهيه و تنظيم: عسكري اميني ايمن آبادي

 

{jcomments on}

 

پدر 100 ساله روستا به روستا بازگشت

 

شكر خدا حاج سيد مختار حسيني ايمني كه چندي پيش، از بيماري سنگ كيسه صفرا رنج مي برد با حمايت خانواده بزرگ خويش كه نمونه اي از مديريت شاخص ايشان در مديريت خانواده هاي پرجمعيت ايراني است پس از دوره نسبتا" طولاني دوره درمان در بابل و تهران به خانه بازگشت.

 

 

 

پدر بزرگوار شهيد سيد نقي حسيني ايمني، به خاطر وجود سنگ در كيسه صفرا اواخر خردادماه در بيمارستان آيت اله روحاني بابل بستري مي شود سپس تحت درمان قرار مي گيرد و بخش اعظم آن دفع و باقي مانده آن در لوله كيسه صفرا، باعث عفونت در بدن ايشان مي شود.

 

بخاطر كهولت سن و ضعف جسمي، بدن مقاومت لازم را در برابر عفونت ندارد و ايشان با تحمل درد شديد دوره درمان را طي مي كند. پس از درمان كامل، ضعف جسماني باعث تاخير در ترخيص ايشان از بيمارستان مي شود.

 

 

 

فرزندان حاج مختار براي اطمينان از درمان كامل پدر، ايشان را به تهران برده و در بيمارستان نياوران بستري مي كنند و  پس از آزمايشات كامل و اطمينان از سلامتي ايشان پس از  گذشت يك هفته، پدر را با آمبولانس به روستا باز مي گردانند.

 

بنابر گفته حاج سيد خالق حسيني (يكي از فرزندان حاج مختار) حال پدر خوب است و بيماري عفوني او، توان جسمي اش را از او گرفته است و از وقتي كه به منزل باز گشته شرايط روحي رواني و حتي جسماني بسيار بهتري پيدا كرده است. در تهران يك ليوان آب را  24 ساعت طول مي كشيد تا بنوشد اما به محض حضور در منزل روزي يك ليتر آب مي نوشد كه بسيار خوشحال كننده است چرا كه بر اساس گفته پزشك متخصص، پدر بيماري خاصي ندارد. علت اصلي كهولت سن و ضعف جسمي و سيستم ايمني بدن اوست. مهمترين نكته توجه به تغذيه ايشان مي باشد كه شكر خدا شرايط خوبي دارد.

 

ايشان با بيان اينكه جانمان به جان پدر بسته است از طرف تمامي اعضاي خانواده حاج سيد مختار حسيني از همه دوستان و بستگان و بويژه اهالي روستا به خاطر نهايت لطف و محبتشان نسبت به نگراني شان از حال پدر و دعا براي سلامتي ايشان، قدر داني و تشكر ويژه نمودند.

 

 ما نيز آرزو مي كنيم حاج سيد مختار حسيني ايمني سلامتي كامل را به دست آورند و  به زندگي عادي خود باز گردند. يادمان باشد بزرگان محل همواره خيرو بركت روستا و چشم  و چراغ راهِ اهالي ديارمان هستند.

 

 

 

 

مهندس سيد ذكريا حسيني ايمني فرزند حاج مختار، كه به همراه دو فرزندش به ايران و روستايمان بازگشته بود با خداحافظي از پدر و خانواده به آمريكا باز مي گردد. گفتگوي كوتاه وبسايت روستا با ايشان و دخترشان را كه نكته هاي ظريفي به همراه دارد، روزهاي آينده در وبسايت روستا درج خواهد شد.

 

 

 

 

{jcomments on}

غبار روبي مساجد روستا

مسجد خانه و حريم امن الهي است، خانه امن الهي را بايد به زلال مهر و عشق به خداوند يكتا شست و شو داد و آنگاه  آدمي نيز  پيراسته، در مکاني مقدس و پاک به گفتگو با معبود بايستد و راز و نياز با او را زمزمه كند.

 

در آستانه فرا رسيدن ماه بندگي خدا، ماه مبارك و سراسر خير و بركت رمضان، يكي از مراسم ويژه و خاصي كه از ساليان دور تا به اين زمان همانند ديگر روستاها و شهرهاي كشور انجام مي شود و نزد اهالي روستا و بويژه مسجدي ها و متوليان مساجد  از اهميت خاصي برخوردار است غبار روبي و تميز نمودن كامل مسجد مي باشد.

 

در روستاي ايمن آباد نيز اين سنت حسنه و ماندگار در مساجد پنج گانه روستا، توسط زنان روستا، هر ساله انجام مي شود.

 

 چند روز قبل هماهنگي لازم توسط متولي مسجد با اهالي و زنان روستا صورت مي گيرد تا روز و ساعت آغاز بكار غبار روبي، مشخص  شود.

 

زنان روستا از روز و شب قبل وظايف خانه داري خود را انجام مي دهند تا روز مقرر كه شايد تا غروب نيز كار به طول انجامد، نگراني از اين بابت نداشته باشند.

 

با راهنمايي متولي مسجد و يا با تجربه ترين زن غبار روب، تقسيم وظايف و خارج كردن فرشها از مسجد و خيساندن آن در آب، كار غبار روبي آغاز مي شود.

 

 از جاروكردن شبستان مسجد گرفته تا جاكفشي ها و از تميز كزدن شيشه هاي پنجره گرفته تا شستن ظروفي كه براي پذيرايي شبها از روزه داران در مسجد، صورت مي گيرد.

 

 صبحانه ده صبحي زنان غبارروب مسجد، صفاي خاص خودش را دارد. و نهاري كه مواد آن توسط همه حاضران تامين مي شود. كمي روغن و برنج و گوشت و پختن غذايي سنتي و بومي و پهن كردن سفره اي سرشار از عشق و صميميت و پاكي و زلالي قلبها كه توصيف آن دشوار مي آيد.

 

 پس از شستشوي فرشها آنهم با ذكر سلام و صلوات بر پيامبر خاتم و خاندان پاكش كه فضا و محوطه مسجد و انديشه آدمي را نوري ديگر مي بخشد و نشاط و انرژي خاصي به همه عزيزان مي دهد.

 

يادآوري نام و خاطره درگذشتگاني كه براي مسجد زحمات فراواني كشيده اند آنهم با ذكر صلوات و فاتحه، از سنتهاي زيباي اين روز به شمار مي رود.

 

پهن كردن فرشهاي هزار رنگ روي ديوار و يا سنگ فرش حياط مسجد در كنار طبيعت زيباي خدادادي و سرسبزي شاليزار برنج با بوي مطبوع خوشه هاي تازه سربرآورده آن، دل و ذهن زنان و مادران غبارروب مسجد را صفاي ديگري مي دهد و حتي آناني كه از خيابان مجاور آن گذر مي كنند.

 

بهر حال غبار روبي مسجد توسط زنان روستا  كه همراه با  غبار روبي و خانه تكاني دلهايشان است يكي از ماندگارترين خاطراتي است كه ارزشي والا دارد.

 

 ضمن قدرداني از همه زنان و مادران روستا در اين مراسم سنتي و آئيني، تصاويري از غبار روبي مسجد صاحب الزمان(عج) روستاي ايمن آباد را تقديم شما مي كنيم.

 

براي ديدن تصاوير، روي عكس بالا  كليك كنيد.

 

 

 

تهيه، تنظيم و عكس: سيد فضل اله هاشمي كرويي

 

{jcomments on}

مادر مومن و زحمتکش روستا به دیار باقی شتافت

انا لله و انا الیه راجعون

همه از خدائيم و به سوي او  بازخواهيم گشت.

 

 

مادر مومن و بزرگوارروستايمان حاجیه خانم کبری جلیلی، ساعت ده صبح امروز جمعه 14 تیرماه دعوت حق را لبیک گفت و به سرای ابدیت شتافت.

   

 

ایشان از دوازدهم خرداد ماه در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان روحانی بابل بستری بوده اند و به علت پایین بودن سطح هوشیاری در حالت کما بسر می بردند.

 

هم اکنون نیز خانواده ایشان بهمراه بسیاری از اهالی محترم روستای ایمن آباد و کروکلا برای تشییع جنازه به بیمارستان روحانی بابل مراجعه نمودند.

 

 

امیدواریم خداوند رحمت بیکرانش را ارزانی این مادر بزرگوار نماید که با صداقت و پاکی تمام، سالیان سال در راه کسب روزی حلال بهمراه همسر بزرگوارش حاج حسین حسینی از هیچ تلاشی فروگذار نبود.

 

رحلت این مادر گرامی را به خانواده ایشان تسلیت گفته و آرزو می کنیم خداوند صبر و تحمل بیشتری به بازماندگان، بویژه همسر گرامی ایشان و فرزندانشان عطا فرماید.

 

مراسم تشییع جنازه، ساعت چهار بعد از ظهر امروز با حضور اهالی محترم روستا و خانواده ایشان برگزار گردید و پس از مراسم تشييع و اقامه نماز ميت، در آرامستان روستای ایمن آباد به خاک سپرده شد.

 

 

 

 

 لازم به ياد آوري است:

حاجیه خانم کبری جلیلی(ره)، همسر حاج سيد حسين حسيني، همواره پا به پاي ايشان براي توسعه، عمران و آباداني روستا از جمله تخريب و بازسازي مسجد جامع روستاي ايمن آباد، شن ريزي و آسفالت روستا، ساماندهي قبرستان روستا و ساير خدماتي كه با همكاري و همدلي مردم انجام شده است، همگام و همراه همسرشان، جهت پذيرايي و تهيه صبحانه، نهار و در بعضي موارد حتي تهيه شام براي كارگران، ماهها و سالهاي متمادي، زحمات زيادي را متقبل شده اند.

 
 حاج حسين حسيني، زحمات همسرش  را كه از ته قلب و بدون هيچ منّتي انجام مي شد بسيار ارزشي خواندند و اشاره داشتند:

 

همسرم طي  ماهها تهيه غذا و پخت و پز براي پذيرايي كارگران طي اينهمه سال، يكبار هم كه شده  گلايه اي نكردند و اين مهم را از ويژگي هاي بارز همسرش دانست كه با صبر و تحمل و با تمام وجود و از ته قلب در خدمت آباداني محل زحمات زيادي را متقبل شدند.اگر بنده هم قدمي برداشته ام كه خدا قبول كند پس از عنايت و لطف خدا، همدلي و همراهي همسرم بوده است.

 

 

خداوند روح این مادر گرانقدر را غریق رحمت بي پايان خود قرار دهد.

 

 

مراسم ختم اين مادر گرامي، فردا شنبه 15 تيرماه، پس از نماز مغرب و عشا (مجمعه شام) در مسجد صاحب الزمان(عج) روستاي ایمن آباد برگزار خواهد شد.

 

 

ساير مراسم گراميداشت ياد و خاطره اين مادر نمونه و با اخلاق:

 

شنبه 15 تیرماه از ساعت 17 الی 19 از طرف حاج سید مختار حسینی و فرزندان در مسجد جامع ایمن آباد

 

شنبه مراسم مجمعه شام همراه با نماز مغرب و عشاء در مسجد صاحب الزمان(ع) ایمن آباد

 

یکشنبه 16 تیرماه از ساعت 17 الی 19 از طرف حاج سید اسلام حسینی و فرزندان در مسجد جامع ایمن آباد

 

یکشنبه 16تیرماه همراه با نماز مغرب و عشاء ازطرف فرزندان حاج میرآقا حسین نژاد در مسجد جامع ایمن آباد

 

دوشنبه17 تیرماه از ساعت17 الی19 از طرف حاج رضا و حاج رحمان جلیلی در مسجد جامع ایمن آباد

 

دوشنبه17 تیرماه همراه با نماز مغرب و عشاء از طرف حاج مصطفی کریمی و فرزندان در مسجد جامع ایمن آباد

 

مراسم هفتمين روز درگذشت اين مادر گرامي، روز سه شنبه 18 تيرماه از ساعت 14 كنار مزار ايشان در آرامگاه روستاي ايمن آباد برگزار مي شود.

 

 

 

 

 

پيام قدرداني از طرف خانواده مرحومه حاجيه كبري جليلي (ره):

 

به نام خداوندي كه زندگي و مرگ انسانها به دست اوست.

 

با سلام  خدمت اهالي محترم روستاي ايمن آباد و كروكلا

 

از طریق این وبسایت از کلیه عزیزانی که در زمان بیماری حاجیه خانم جليلي(ره)، در بیمارستان به عیادتشان آمدند و يا در روز خاکسپاری حضور داشتند و يا در مراسم مختلف ترحیم و ختم ايشان حضور به هم رساندند و همچنين كساني كه با نصب پارچه نوشته و برگزاري مراسم ختم از طرف خودشان به زحمت افتادند و نيز همه عزيزاني كه دعوت ما را در مراسم روز هفتم پذيرا شدند، یا از طریق این وبسایت پيام  تسلیت و ابراز همدردي خود را به این خانواده ابراز داشتند، از اهالي روستا گرفته تا مسئولين بخش، شهرستان و استاني، صمیمانه تشکر می کنیم.

 

 از اينكه تسلی و آرامش خاطرمان شديد و ما را در به دوش کشیدن این بار سنگين غم، ياري مان نموديد بسيار قدرداني مي نمائيم.

 

انشاء اله پاسخگوی زحمت های شما در خوشی هایتان باشیم.

 

در انتها از وبسايت روستا جهت اطلاع رساني در زمان بيماري، وفات و مراسم ترحيم و ختم ايشان، تشكر مي نمائيم.

 

 

خداوند همه رفتگان شما را رحمت نمايد و به شما عمر با عزّت عنايت فرمايد.

 

 

 حاج سيد حسين حسيني ايمني و فرزندان ايشان

 

 

 

{jcomments on}

برگزاري نمايشگاه پيشگيري از اعتياد در روستا

 

پنجم مردادماه هر سال برابر با 26 ژوئن، به نام روز جهاني مبارزه با مواد مخدر نامگذاري شده است.

 

مواد مخدري كه جان خيلي ها را گرفت و  همچنان قرباني مي گيرد. چه بسا زندگي خانواده هايي را به باد فنا داد و همچنان در حال فروپاشي بنيان خانواده ها، حداقل در روستاي خودمان است.

 

با توجه به فعاليتهايي كه در راستاي پيشگيري و درمان اعتياد در دنيا، كشورمان، استانمان و شهرمان صورت مي پذيرد در روستايمان نيز  كه خانواده هاي زيادي از اين بلا و مصيبت رنج مي برند و خانواده هاي زيادي را با بحران جدي روبرو كرده است، توسط گروه فرهنگي آموزشي نوانديش (سي بي او)  انجام مي شود.

 

از جمله اين فعاليتها برگزاري مراسم ويژه اطلاع رساني و پيشگيري از اعتياد به مواد مخدر بوده است كه عصر ديروز در مسجد صاحب الزمان(عج) روستاي ايمن آباد برگزار شد. اين مراسم با استقبال اهالي مواجه شده است.

 

در اين مراسم كه از سوي اداره بهزيستي بابل با همكاري گروه نوانديش روستا انجام پذيرفت برنامه هايي به شرح زير براي افزايش آگاهي اهالي صورت پذيرفت:

 

1_ نمايشگاه پوستر

 

 

 

2_ نمايشگاه كتاب

 

 

 

3_ كلاس آموزشي آشنايي با انواع مواد مخدر با حضور كارشناسان اداره بهزيستي( گروه همياران) و بهداشت شهرستان بابل

 

 

4_  بر پايي مسابقه  نقاشي كودكان و نوجوانان با موضوع اعتياد در محل نمايشگاه و اهداء جوايز به  نقاشي برتر

 

گروه نو انديش (سي بي او) روستاي ايمن آباد در نظر دارد با توجه به اتمام روند اداري مجوز فعاليتهاي گسترده اين مركز پيشگيري و اطلاع رساني كلاس آموزشي رايگان  و مستمر را در خصوص  نحوه برخورد مادران با فرزندان و همچنين زنان با شوهران معتاد، با حضور كارشناسان مجرب  بطور منظم اجرا نمايد. لذا از تمامي خواهران و مادران گرامي روستا جهت ثبت نام و كسب اطلاعات بيشتر دعوت مي شود با شماره 09111148450 (نقي نجفي ايمني) تماس حاصل فرمايند.

 

گروه نوانديش روستا  از افراد و اهالي علاقه مند جهت همكاري و عضويت بصورت افتخاري، دعوت به عمل مي آورد.

 

 

 

وبسايت روستا به سهم خود از تلاش و همت گروه نو انديش روستايمان كه در اين عرصه ي بسيار با اهميت، قدمهاي فراواني برداشته و همچنان به راه خود ادامه مي دهد، قدرداني مي نمايد و اميدوار است با همكاري نهادهاي اجرايي و اهالي روستا برنامه هاي مدوّن تر و متنوع تري را در اين خصوص به انجام برساند.

 

 

 


تهيه و ارسال خبر: نقي نجفي ايمني

 

 

{jcomments on}

پدر زحمتكش روستا به سوي خدا رفت

انا لله و انا الیه راجعون

همه از خدائيم و به سوي او خواهيم رفت.

 

ساعتي پيش آقاي سيد تقي حسيني ايمني معروف به سيدآقا به ديار باقي شتافت. ايشان كه مدتي بود از بيماري قلبي رنج مي برد عصر امروز بر اثر همين بيماري به ديدار معبودش شتافت.

 

 

پيكر ايشان ساعتي پيش، پس از تشييع توسط اهالي در آرامگاه روستاي ايمن آباد به خاك سپرده شد.

 

رحلت اين پدر گرامي را به خانواده ايشان تسليت گفته و آرزو مي كنيم خداوند صبر و تحمل بيشتري به بازماندگان، بويژه همسر گرامي ايشان و فرزندانشان عطا فرمايد.

 

آنگونه كه از سخنان خانواده ايشان بر مي آيد، چند سالي بوده كه بيماري قلبي ايشان را رنج مي داد. سال گذشته نيز چند روزي را در بيمارستان بستري بود و پزشك، ايشان را از استعمال سيگار منع كرده بود. اما ايشان به اين مهم توجه چنداني نمي كرد و كشيدن سيگار را ادامه مي داد. چند روز اخير احساس درد در ناحيه قلبي مي كند اما با توجه به اصرار خانواده براي مراجعه به پزشك چندان توجه به اين مهم نمي كند.

 

عصر امروز حدود ساعت 16 براي حضور در محل كارش يعني مغازه ميوه فروشي در ورودي روستا، هنگام گشودن درب مغازه دچار ايست قلبي مي شود. ايشان را به بيمارستان روحاني بابل منتقل مي كنند كه متاسفانه بسيار دير شده است. پزشك سكته قلبي و پيامد آن سكته مغزي را دليل فوت اين پدر بزرگوار تشخيص مي دهد.

 

اميدواريم خداوند رحمت بيكرانش را ارزاني اين پدر بزرگوار نمايد كه با صداقت و پاكي تمام ساليان سال در راه كسب روزي حلال از هيچ تلاشي فروگذار نبود. پرتلاش، زحمتكش، گشاده رو، كم حرف و درعين حال با لبخند بر لب خاطرات خوبي از خود برجاي گذاشت.

 

خداوند او را بيامرزد.

روحش شاد و يادش گرامي

 

 

مراسم ختم ايشان(مجمِعِه شام )  امشب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد صاحب الزمان(عج) ايمن آباد برگزار مي شود.

مراسم روز سوم ايشان نيز فردا صبح در همين مكان بصورت زنانه و با پختن آش سوم مرحوم، انجام خواهد پذيرفت.

هر روز عصر از ساعت 18 الي 20  نيز مراسم گرامي داشت ياد و خاطره اين پدر بزرگوار تا روز پنجشنبه در همين مسجد برگزار مي گردد.

مراسم هفتمين روز درگذشت اين پدر گرامي نيز جمعه 14 تيرماه  از ساعت 14 كنار مزار ايشان در آرامگاه روستاي ايمن آباد برگزار مي شود.

 

 

{jcomments on}

جشن نيمه شعبان در روستاي بالاكروكلا

 به مناسبت خجسته سالروز ميلاد منجي عالم بشريت حضرت ولي عصر(عج) مردم روستاي بالاكروكلا(قاضي محله) نيز صبح روز نيمه شعبان مراسم جشني را در روستا برپا نمودند.

 

برنامه جشن ميلاد از ساعت 9 صبح با تلاوت آياتي از كلام خدا آغاز شد. اهالي بسيار پرشور و همراه با شادي و طراوت خاصي در ميدان روستا، روبروي مسجد النبي(ص) تجمع كردند.

 

 

پس از تلاوت قرآن، آقاي عسكري هاشمي با مولودي خواني برنامه جشن را ادامه داد و سپس  آقايان سيد يوسف حسيني و ذبيح اله پناهي نيز، به اميري خواني و مولودي خواني پرداختند.

 

 

مسابقه ي دو ميداني نيز بين دو گروه نوجوانان و جوانان روستا، از ديگر برنامه هاي روز جشن نيمه شعبان بود كه برگزار شد و به نفرات اول تا سوم هر گروه جوايزي اهدا شد.

 

 

صداي سيد عيسي حسيني به عنوان آخرين مولودي خوان اين جشن، به مردم و اهالي روستا  شادي و نشاط خاصي بخشيد.

 

 

برنامه پذيرايي اهالي در اين جشن با شيريني، شكلات، شربت و شير صورت گرفت كه در مجموع اين مراسم به ميزباني شوراي اسلامي و دهياري روستاي بالاكروكلا(قاضي محله) برگزار شد.

 

 

اعضاي شوراي اسلامي و دهياري بالاكروكلا از تمامي اهالي محترم كه در اين جشن شركت نمودند بسيار قدرداني مي نمايد.

 

 

 

تهيه و ارسال خبر: سيد محمد هاشمي كرويي(دهيار روستا)

 

پوزش ما را از تاخير در ارسال و درج خبر بپذيريد.

 

 

{jcomments on}

باز هم سرریز آب رودخانه کهرود در ورودی روستا

به علت پر آب شدن رودخانه کهرود و سر ریز آن در محل پل، در کنار جاده بين المللي بابل به آمل در روستاي ایمن آباد، آب رودخانه به طرف خیابان ورودی روستا سرریز شده است و علاوه بر چهره نا زيبايي كه همچون دفعات گذشته به ورودي روستا داده است عبور و مرور مردم روستا را مختل و با مشکلاتی مواجه نموده است.

 

اين اولين بار نيست كه اهالي روستا شاهد چنين مشكلي مي باشند. هر وقت سطح آب رودخانه به دلايلي افزايش مي يابد با توجه به لايروبي نشدن رودخانه متاسفانه شاهد چنين مشكلي در روستا هستيم.

 

به نظر مي رسد اصلی ترین علت این مشکل  پر شدن دهانه پل از گل و لای و زباله هايي است كه از بالادست در رودخانه ريخته مي شود و با تجميع زباله ها، دهانه پل مسدود شده كه  برای حل این مشکل نیز به نظر مي آيد را ه حل ساده اي وجود دارد و آن اينكه باید دهانه و کف پل لایروبی گردد.

 

دومین علت بوجود آمدن این مشکل نیز لایروبی نشدن رودخانه بعد از پل، به طرف خیابان میاندسته می باشد. بطوریکه رودخانه ظرفیت حجم ورودی آب را ندارد و به این دلیل سر ریز می کند.

 

جا دارد که نهاد اجرايي روستا بويژه اعضاي محترم شوراي اسلامي و دهيار روستاي ايمن آباد، پی گیر مشکل بوجود آمده باشند، تا از خطرات احتمالی که اهالی و مردم روستا را نگران و رفت و آمد آنان را دچار مشكل كرده است، جلوگیری نمایند.

 

از طرفي اهالي روستا و همه ما در نظر داشته باشيم زباله ها را تحت هيچ شرايطي  در داخل رودخانه نريزيم تا علاوه بر آلودگي محيط زيست شاهد چنين مشكلاتي نيز نباشيم.

 

اينكه آيا با استفاده از نظر كارشناسان اين امر، راه حل اساسي براي حل اين مشكل وجود دارد يا نه، اميدواريم نهاد اجرايي روستا اين مهم را پي گيري نمايند و مردم را در جريان يافته ها و راه حلهاي تئوري و عملي اين امر قرار دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تهیه و تنظیم: مهدی قاسمی ايمني

 

 

 

 

{jcomments on}

جشن نيمه شعبان به روايت تصوير2

 

عصر ديروز به مناسبت سالروز ميلاد سراسر نور حضرت ولي عصر(عج)، مراسم جشني در روستاي پايين كروكلا برگزار شد كه با حضور هنرمند طنز پرداز مازندراني يعني سيد كاظم حسيني  يا عمو نوروز، نشاط و شادماني خاصي در دل و جان اهالي ايجاد شد كه جاي بسي خوشحالي و قدرداني از برگزار كنندگان آن است.

 

ميزباني مراسم جشن  توسط عزيز بزگوار، جوان پويا، پر انرژي و عاشق به نام عادل نوراله زاده صورت پذيرفت و دكور جالب و گل آرايي و چراغاني خيابان ولي عصر چهره روستا را دگرگون ساخت.

 

هنر جوانان روستا براي ايجاد جشن و شادماني و نوآوري در ساختار دكور و اجراي برنامه با توجه به حداقل امكانات موجود،  از ويژگي هاي بارز چنين مراسمي بود.

با توجه به شرايط اقتصادي عصر حاضر، جواني براي شادمان كردن اهالي روستايش از مال و وقتش مي گذرد و همه فشارهاي برگزاري مراسمي اينچنيني را به جان مي خرد و حتي حرف و حديثهاي بعد آن را، بسيار جاي شادماني است و چه بسا شايسته تقدير از سوي بزرگان محل و نهادهاي اجرايي روستا.

 

اميدواريم اهالي روستا قدردان جوانان عاشق و پويايي چون آقاي عادل نوراله زاده و دوستانش باشند تا هر ساله شاهد برنامه هايي مستمر و بهتر از گذشته در روستايمان باشيم.

 

در اين مراسم  مولودي خواني، شعرخواني، دكلمه و نمايش طنز عمو نوروز از مهمترين برنامه ها، به شمار مي رفت كه اهداي جوايز نيز از برنامه هاي جانبي آن بود.

 

البته اجراي جالب توجه ميزبان مراسم يعني آقاي عادل نوراله زاده را نيز نبايد از نظر دور داشت.

 

تصاويري از اين مراسم در قالب  عكس انتخاب شده است كه تقديم شما علاقه مندان و اهالي محترم روستايمان ايمن آبادوكروكلا مي شود.

 

 

براي تماشاي تصاوير، روي عكس زير  كليك كنيد.

 

 

 

 

عكاس: سيد فضل اله هاشمي كرويي

ارسال كننده: محمد ايماني ايمني

 

 

 

{jcomments on}

جشن نيمه شعبان به روايت تصوير1

 

امروز صبح در روستايمان ايمن آباد و كروكلا و در ميدان ولايت روستاي ايمن آباد، مراسم جشن باشكوهي با حضور اهالي روستا و روستاهاي همجوار برگزار شد.

 

ضمن قدرداني و سپاس فراوان از بانيان مراسم امروز بويژه حاج سيد حسين حسيني و حاج سيد محسن حسيني كه براي شادي مردم زحمات زيادي را متحمل شدند تصاويري از اين مراسم، گلچين شده است كه پيشكش شما مي كنيم.

 

 

   براي تماشاي تصاوير، روي عكس بالا  كليك كنيد.

 

 

 

 

عكس هاي ارسالي: سيد احمد حسيني ايمني - سيد فضل اله هاشمي كرويي

 

 

 

{jcomments on}

اهالي ايمن آبادوكروكلا امروز را در جشن و شادي گذراندند

به مناسبت ميلاد مسعود منجي عالم بشريت حضرت ولي عصر(عج) مردم روستايمان با برگزاري جشن و شادي و چراغاني و پرچم آرايي كوچه، خيابان و ميادين اصلي روستا، روز با شكوهي را پشت سر گذاشتند.

 

علاوه بر مراسم جشني كه ديشب در مساجد روستا برگزار شد امروز صبح از ساعت 9:30 در ميدان ولايت روستا، مراسم جشن نيمه شعبان با حضور اهالي و مهماناني از روستاهاي همجوار برگزار شد.

 

 

در اين مراسم كه از سال 1380، هرساله صبح روز نيمه شعبان برگزار مي شود با تلاوت قرآن آغاز شد و سپس با تك نوازي دف و اميري خواني  آقاي ذبيح اله حسيني از روستاي هلال كلا ادامه يافت. سپس با مداحي سيد شيرآقا حسيني و فرزندش سيد مهدي مراسم شور خاصي يافت. در ادامه با شعر خواني دختري 8 ساله از روستايمان به نام سيده مريم حسيني (نوه دختري غلامحسين بويه)، اهالي براي بريدن كيك جشن ميلاد نيمه شعبان توسط كودك خردسالي كه نام مبارك مهدي را نيز همراه دارد آماده شدند. مهدي فرزند حاج محسن سالروز جشن توبد يكسالگي اش را جشن گرفت.

 

با بريدن و توزيع كيك جشن امروز حاج يوسف علي باباعلي پور اهل موزيرج با خواندن ابياتي از امير پازواري در قالب اميري خواني مردم را شادمان نمود.

 

سپس محمد ابراهيمي(نوه پسري خليل عمو) كه نايب قهرماني آسيا در رشته كونگفو را در كارنامه افتخارات خود دارد با مداحي كوتاهش به مجلس معنويتي خاص داد.

 

با اميري خواني آقاي نادعلي فرج پور كه اهل روستاي مطهر بابل است مراسم ادامه يافت و با دكلمه دونفره شعر توسط كيميا اميني(نوه پسري حاج حسين) و سيده فاطمه زهرا حسيني(فرزند حاج محسن) سيد عيسي حسيني ايمني مداح جوان روستا براي مولودي خواني صدايش را به گوش اهالي حاضر در مراسم رساند و با كف زدن اهالي نشاط مجلس بيشتر گرديد.

 

اهداي جوايز به كساني كه نام مهدي و نرگس داشتند از برنامه هاي جانبي مراسم جشن نيمه شعبان امروز بود.

 

شكلاتهايي هم بين مردم پخش شد كه به تعداد21 عدد آن حاوي شماره اي بود كه با ارائه آن مي توانستند جايزه خود را دريافت نمايند.

 

پايان بخش برنامه نيز تك نوازي دف و اميري خواني توسط آقاي ذبيح اله حسيني بود.

 

مردم پس از پايان مراسم خود را آماده حضور در مراسم جشن عصزگاهي نيمه شعبان كردند كه در روستاي پايين كروكلا در خيابان ولي عصر برگزار مي شود.

 

در اين مراسم بخاطر حضور هنرمند طنز پرداز مازندراني يعني سيد كاظم حسيني يا به قول مردم عمو نوروز ، جمعيت زيادي، براي حضور در اين جشن خود را آماده نمودند.

 

 

 

در پايان مراسم جشن ميلاد حضرت ولي عصر بانيان مراسم آقايان حاج سيد حسيني حسيني ايمني و حاج سيد محسن حسيني از اهالي روستاي ايمن آباد و كروكلا و مهماناني كه از روستاهاي همجوار در مراسم حضور داشتند بسيار قدرداني نمودند و عذر خواهي از اينكه اگر مراسم امروز باب ميل  اهالي و مهمانان برگزار نشد.

 

در پايان دعا مي كنيم براي ظهور  آقا حضرت ولي عصر صاحب الزمان(عج) و به حرمت اين روز دعا مي كنيم براي شفاي بيماران بويژه حاج سيد مختار حسيني ايمني و همچنين همسر گرانقدر حاج حسين حسيني ايمني يعني حاجيه خانم  كبري جليلي.

 

 

یامَن اِسمُهُ دَوا وَ ذِکرُهُ شَفاء

 

 

{jcomments on}

برنامه هاي مراسم جشن نيمه شعبان در روستا

 

 

 

 

نيمه شعبان از راه مي رسد و همه جاي كشور و هركجا كه منتظران آقا حضرت ولي عصر(عج) حضور داشته باشند مراسم جشن و مولودي خواني برپاست.

 

جشن ميلاد حضرت صاحب الزمان(عج) حتي در جمع چند نفره يك خانواده كه باشد عظمتي دارد كه شرح آن به زبان نايد.

 

در روستايمان ايمن آبادوكروكلا نيز مراسم جشن و سرور با انواع برنامه هاي شاد به همراه پخش شربت، شكلات و شيريني و همچنين پارچه آرايي، چراغاني كردن معابر و پرچم آرايي از امشب آغاز  مي شود و فردا صبح و بعداز ظهر نيز در روستا ادامه مي يابد.

 

در مساجد روستاي ايمن آباد و كروكلا پس از اقامه نماز مغرب و عشا به جماعت، مراسم جشن مولودي خواني و سخنراني برگزار خواهد شد.

 

در مسجد صاحب الزمان(عج) ايمن آباد خانواده شهيد سيد صادق حسيني ميزبان مراسم شب ميلاد مي باشند.

 

در مسجد صاحب الزمان(عج) پايين كروكلا نيز مراسم ويژه شب ميلا با ميزباني سيد جواد هاشمي كرويي صورت مي پذيرد.

 

در مسجد جامع ايمن آباد و مسجدالنبي بالاكروكلا نيز مراسم جشن، با شكوه خاصي برگزار مي شود.

 

صبح روز دوشنبه، نيمه ماه شعبان، برابر با سوم تيرماه و مصادف با سالروز ميلاد امام زمان(عج)در ميدان ورودي روستا همچون سالهاي گذشته جشن بزرگ نيمه شعبان  با حضور پرشور اهالي برگزار مي گردد. ميزباني اين جشن هرساله برعهده خير بزرگوار حاج سيد حسين حسيني ايمني و حاج سيد حسن حسيني ايمني (حاج محسن) برگزار مي گردد.

 

نزديك به 12 سال است كه جشن نيمه شعبان در ميدان ورودي روستا برگزار مي شود. حاج محسن با بيان اين مطلب اشاره داشتند:

 

يادم مي آيد در اولين دوره آن يعني سال 1380 براي برگزاري جشن نيمه شعبان صندلي هايي را از تمامي مغازه داران روستا براي دو سه ساعت به امانت گرفتم. چون آنزمان ميز و صندلي اجاره اي نبود.

 

با تهيه شيريني و شربت جشن خوب و ماندگاري برگزار شد. خدا رحمت كند سيد قاسم حسيني ايمني (دوست محمد قاسم) ايشان حمايت معنوي زيادي از بنده نمود. يادم مي آيد آنروز جشن حاج حسيني حسيني ايمني خيّر روستا كه خداوند همسرشان را شفاي كامل عنايت فرمايد با خريد چند جعبه شيريني از مهمانان پذيرايي نمود و پيشنهاد نمود كه از سال آينده جشن را خودش برگزار كند كه در نهايت تصميم گرفتيم با هم هرساله اين جشن را برگزار كنيم.

 

خدا را شكر در باد و باران و يا در هواي بسيار گرم تابستان همچنان اين جشن برگزار مي شود.

 

و اما دو مراسم ديگر نيز در همين راستا در روستا برگزار مي شود.

 

عصر روز دوشنبه، در محوطه مسجد النبي روستاي بالاكروكلا(قاضي محله) مراسم جشني به همين مناسبت با مولودي خواني و سخنراني به همت دهياري روستا برگزار مي گردد.

 

عصر همين روز در روستاي پايين كروكلا نيز در خيابان ولي عصر(عج)، خياباني كه مشرف به منزل شهيد گرانقدر روستايمان شهيد سيد باقر هاشمي مي باشد مراسم جشن خاصي برگزار مي شود كه ميزباني آن بر عهده آقاي عادل نوراله زاده مي باشد.

 

دادن افطاري در سالروز ميلاد حضرت ولي عصر(عج) در مسجد صاحب الزمان(عج) روستاي ايمن آباد به ميزباني آقاي حاج سيد حسن حسيني ايمني(حاج محسن) از برنامه هاي پاياني مراسم جشن نيمه شعبان امسال در روستاست.

 

دعاي فرج:

 

اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن،  صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ ،  فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً ، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا"

 

خدایا، در این لحظه و در تمام لحظات، سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان ولى ‏ات حضرت حجّة بن الحسن، که درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد، باش. تا او را به صورتى که خوشایند اوست و همه از او فرمانبرى مى ‏نمایند ساکن زمین گردانیده، و مدت زمان طولانى در آن بهره ‏مند سازى.

 

 در پايان دعا مي كنيم براي سلامتي و ظهور آقا امام زمان(عج)، و به حرمت اين روز و اين ايام دعا مي كنيم براي شفاي همه بيماران و همچنين بيماران روستايمان، ازجمله آقايان حاج سيد مختار حسيني ايمني، سيد نامدار حسيني ايمني، حاج سيد عقيل حسيني ايمني و همچنين مادر گرامي، حاجيه خانم كبري جليلي كه در ICU به سر مي برد و شرايط مناسبي ندارد.

 

 

یامَن اِسمُهُ دَوا وَ ذِکرُهُ شَفاء.

 

بارخدايا رحم بنما بر كسي كه تنها اميدش تويي، يا ارحم الراحمين

 

 

{jcomments on}

گفتگوي اختصاصي وبسايت روستا با امامزاده

 با توجه به شرايط اقتصادي كشور و تصويب و اختصاص بودجه به بخشهاي مختلف عمراني، كتابخانه روستايمان نيز همانند طرح هادي روستايي ايمن آباد و بالاكروكلا منتظر گذشت زمان و چشم به راهي اين واژه ارزشمند و مشكل گشاست، يعني بودجه.

 

طي گفتگو با آقاي اسماعيل امامزاده مدير كل محترم كتابخانه هاي عمومي استان مازندران در خصوص ادامه روند ساخت كتابخانه عمومي  نيمه كاره روستاي ايمن آبادوكروكلا، ايشان اعتبارات و تخصيص بودجه براي انجام طرح نيمه تمام كتابخانه هاي عمومي كل استان را از مهمترين عوامل ادامه روند انجام طرح عنوان نمودند.

 

ايشان با بيان اين مطلب افزودند: طرح ساخت كتابخانه عمومي روستاي ايمن آبادوكروكلا تا به اين لحظه نزديك به 351000000 ريال ( سي و پنج ميليون و يكصد هزار تومان)  هزينه در برداشته است كه بودجه درنظر گرفته شده براي ساخت آن 140 ميليون تومان است.

 

 آقاي امامزاده در ادامه عنوان كردند: بخشي از مبلغ مورد نظر، توسط اهالي روستاي ايمن آباد پرداخت شده است كه جاي قدرداني دارد و بخش اعظم آن نيز از درآمدهاي كتابخانه عمومي استان در سال 1392 تخصيص داده  و هزينه شده است.

 

ايشان ادامه دادند: رايزني هاي صورت گرفته با استاندار مازندران براي تامين بودجه از سوي فرمانداري شهرستانهاي مختلف براي اجراي طرح هاي نيمه تمام كليه كتابخانه هاي عمومي روستايي انجام شده است كه مورد موافقت استاندار قرار گرفته است.

 

ايشان اجراي فاز دوم احداث كتابخانه روستايي ايمن آباد را به محض تخصيص بودجه و واريز نمودن آن به حساب كتابخانه عمومي استان از سوي استانداري و پيامد آن فرمانداري شهرستان بابل، اعلام نمودند.

 

ايشان عنوان كردند: جداي از بودجه اي كه دولت به اين امر اختصاص مي دهد و ناكافي بودن آن مشهود است،همت و همدلي اهالي روستاي ايمن آباد و همچنين خيرين روستا مي تواند در راستاي سرعت گرفتن احداث و تجهيز كتابخانه روستايي بسيار اثرگذار باشد.

 

ما نيز برآنيم تا با همدلي و تلاش اهالي روستا و خيرين محترم و بويژه عزيزان تحصيلكرده در امر كمك رساني به اين امر مهم ، در راستاي احداث، تجهيز و افتتاح هر چه زودتر كتابخانه عمومي روستا اثر گذار باشيم.

 

شماره حساب 50900  نزد قرض الحسنه حضرت ولي عصر(عج) ايمن آباد، به نام كتابخانه عمومي روستاي ايمن آبادوكروكلا

 

 


 

 

تهيه و تنظيم خبر: عسكري اميني ايمن آبادي

 

 

{jcomments on}

مردان و زنان شاليزار روستا، به روايت تصوير

فصل وجين در شاليزارهاي روستايمان ايمن آبادوكروكلا، به پايان خود نزديك مي شود و چه بسا در بسياري از شاليزار هاي روستا شاهد سربرآوردن خوشه هاي برنجي هستيم كه حاصل رنج و زحمت عزيزاني است كه در چرخه توليد در كشورمان، قدم بر مي دارند. اميد آن داريم فصل برداشت محصول در روستايمان فصل شادي آفريني باشد، سراسر خير و بركت و روزي براي اهالي.

 

بخشي از زحمات و تلاش و كوشش زنان و  مردان شاليزار روستايمان را به تصوير مي كشيم و خدا قوت ارزاني همه عزيزان مي كنيم.

 

 

  خدا همه ره تندرسي تن هده، همه كسب و كار ره بركت.

براي تماشاي تصاوير، روي عكس بالا  كليك كنيد.

 

  ضمن قدرداني از سيد فضل اله هاشمي كرويي (تصوير بالا) كه همواره با ارسال عكس در زمينه هاي مختلف، با وبسايت روستا همراه هستند و با هزينه شخصي خود اقدام به تهيه گوشي تلفن همراه جديدي نمودند كه قابليت عكسبرداري با كيفيت بالايي دارد، از تمامي عزيزان و علاقه منداني كه مي توانند با تهيه عكس از موضوعات مختلف در روستا ما را در اين امر ياري نمايند، تقاضا مي كنيم تصاوير خود را به ايميل روستا ارسال نمايند. 

 

 

 

تهيه و ارسال عكس: سيد فضل اله هاشمي كرويي

 

{jcomments on}

مادر مومن و زحمتكش روستا در ICU به سر مي برد

 

مادر مومن و بزرگوار، خانم كبري جليلي كه همسر خيّر بزرگوار روستايمان، حاج حسين حسيني ايمني است، نزديك به دو هفته مي باشد كه در بيمارستان بستري است.

 

 

بر اساس گفته هاي فرزند ارشد ايشان سيد فتاح، روز يكشنبه 12 خردادماه حال مادر دگرگون مي شود  و درد و ناراحتي نسبتا" شديدي را ابراز مي كند. با رساندن او به اورژانس بيمارستان تشخيص بر ضعف سيسيتم  گوارشي داده مي شود. در آسانسور براي مراجعه به واحد ويژه براي آزمايشات كاملتر، ناگهان از حال مي رود و پس از بستري و ويزيت، پزشك اعلام مي كند كه ايشان سكته يا ايست قلبي داشته است.

 

به همين منظور در بيمارستان بستري مي شود كه با گذشت زمان سطح هوشياري ايشان نيز پايين مي آيد و دستور بر بستري شدن ايشان در بخش مراقبتهاي ويژه يعني بخش آي سي يو  داده مي شود.

 
 خانم كبري جليلي كه 77 بهار را پشت سرگذاشته است از 14 خردادماه در آي سي يو به سر مي برد. پزشكان اميد به خداوند و دعا به درگاهش را براي شفاي كامل بيمار به همراهان توصيه نمودند.

ما نيز از اهالي درخواست مي كنيم براي شفاي كامل اين مادر عزيز، سر نماز، ايشان را از دعاي خيرشان برخوردار نمايند.

 

 لازم به ياد آوري است حاجيه خانم كبري جليلي، همسر حاج حسين حسيني، همواره پا به پاي ايشان براي تخريب و بازسازي مسجد جامع روستاي ايمن آباد، شن ريزي و آسفالت روستا، ساخت دو باب اتاق براي مدرسه سابق ابتدايي روستا، ساماندهي قبرستان روستا و ساير خدماتي كه با همكاري مردم انجام شده است، همگام و همراه ايشان در راستاي پذيرايي و تهيه صبحانه، نهار و در بعضي موارد حتي تهيه شام براي كارگران، ماهها و سالهاي متمادي، زحمات زيادي را متقبل شده اند.

 
 حاج حسين حسيني، زحمات همسرش  را كه از ته قلب و بدون هيچ منّتي انجام مي داد بسيار ارزشي خواند و اشاره داشتند:

همسرم طي  ماهها تهيه غذا و پخت و پز براي پذيرايي كارگران طي اينهمه سال، يكبار هم كه شده  گلايه اي نكردند و اين مهم را از ويژگي هاي بارز همسرش دانست كه با صبر و تحمل و با تمام وجود و از ته قلب در خدمت آباداني محل زحمات زيادي را متقبل شدند.

 

ايشان بيان زحمات همسرش را در راه رضاي خدا اعلام نمود و اينكه مردم بويژه دختران و زنان نسل جوان بايد بدانند كه چه زناني در روستايشان به سر مي برند و چه زحماتي را به دوش كشيدند. و چه بسا زنان نمونه در روستا كم نيستند.

 

 در اينجا به نظر مي رسد، در محافل ديني و مذهبي و روضه هاي زنانه براي آگاهي نسل جوان، نمونه هاي بارز مادراني اينچنيني كه در روستا به سر مي برند و عملكرد خوبي از خود بجاي گذاشته اند، بويژه مادران شهيد كه سمبل ايثار و گذشتند  مورد بحث قرار گيرند و نمونه هايي از عملكرد آنان، بازگو شود. هرچند بارها مشاهده شده است كه بسيج واحد خواهران روستا يا كانون قرآني سبحان در روستايمان چنين ملاقاتي را با مادران شهيد انجام داده اند.

 


در پايان آرزو و دعا مي كنيم خداوند متعال و شافي، به مادر بزرگوار روستا حاجيه خانم كبري جليلي، سلامتي و شفاي  كامل عنايت فرمايد.

 

 

 

 

 

{jcomments on}

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20