*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

تولید بذر گواهی شده برنج افزایش می یابد

اسکندر زند در حاشیه نشست با مدیران و محققان معاونت موسسه تحقیقات برنج کشور در آمل افزود: وزارت جهادکشاورزی در موضوع اقتصاد مقاومتی، تکنولوژی اصلاح بذر را در برنامه دارد

 

با استفاده از بذرهای گواهی شده محصول شالیکاران افزایش می یابد. تا 2 سال آینده ، رقم های برنج در مازندران بومی و با بذرهای گواهی شده کشت خواهد شد.


معاون وزیر جهاد کشاورزی با اظهار اینکه اکنون در زمینه خود اتکایی کشور در تولید برنج در حد  65 درصد این هدف قرار داریم، افزود: این وزارتخانه در راستای حفظ بستر وتولید برنج درکشور به دنبال افزایش ضریب استفاده از مکانیزاسیون دراین بخش از مرحله کاشت تا برداشت محصول است.


وی گفت: مکانیزاسیون و اجرای طرح تسطیح و یکپارچه سازی 100هزار هکتار از زمین های کشاورزی مازندران و گیلان ،تولید برنج را افزایش خواهد داد.


معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی،با بیان اینکه با وجود دشواری فراوان برای تولید برنج، از ضایعات این محصول هم نمی توان به راحتی گذشت، گفت: ضایعات برداشت برنج درسالهای اخیر با اضافه شدن کمباین های مخصوص برداشت این محصول کمتر شده است.


زند افزود: ضایعات شالیکوبی ها و فرآوری برنج که بخشی از این محصول دراین چرخه از گردونه خارج می شود، که نوسازی شالیکوبی ها و ایجاد شالیکوبی های مدرن در برنامه است.


وی ادامه داد: یکی از موضوع های مهم درضایعات برنج که در سالهای اخیر کمتر به آن توجه جدی شده، ضایعات برنج روی سفره است.


وی اضافه کرد: در سفرخانه ها، رستوران ها وسطل های زباله رستوران ها وخانه های شهروندان ، دور ریز زیاد برنج مشاهده می شود، که کمتر به صرفه جویی وکمتر شدن ضایعات برنج پس از تولید تا مصرف آن توجه شده است.


معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، در پاسخ به این سوال که اکنون مدیریت بازار برنج در دست این وزارتخانه است، ادامه داد: حمایت سنگینی از تولید برنج داخل داریم.


زند افزود: امسال واردات برنج به طور کلی وبه خصوص در زمان برداشت این محصول به کشور ممنوع شده است وامیدواریم کشاورزان امسال با انگیزه بیشتری در تولید دوباره این محصول در سال جاری وسال های آینده با سیاست های تشویقی وحمایتی وزارت جهادکشاورزی ادامه دهند.

 

 

منبع: استانداري مازندران

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20