*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

طرح يكپارچه سازي اراضي در شاليزارهاي ايمن آباد(يادآوري)

  طرح يكپارچه سازي شاليزارهاي روستاي ايمن آباد در ايمن آباد شمالي و جاده ي منتهي به روستاي میاندسته معروف به دراز زمین و آیش دیونی و آیش ویشرو در سال جاري اجرايي خواهد شد.

 

سيد نقي حسيني ايمني در اين باره گفت: طرح تسطیح اراضی زمين هاي كشاورزي روستا كه مردم از آن به طرح ژاپن ياد مي كنند، طي نامه ي مورخ  1395/3/10 به دهیاری هاي بخش لاله آباد ابلاغ گرديد.

در اين نامه اشاره شده بود كه اجرای یکپارچه سازی اراضی کشاورزی با بودجه صددرصد دولتی  انجام مي گيرد.

اين مهم مستلزم پذيرش کشاورزان محترم خواهد بود كه در صورت اعلام آمادگي كشاورزان جهت بهره مندی از مزاياي اين طرح، كار اجرايي آغاز خواهد شد.

 

لذا بلافاصله طرح در جلسه ي شوراي اسلامي روستاي ايمن آباد مطرح شد و جهت اعلام عمومی اقدامات لازم صورت گرفت.

 

 

 

 

دهيار روستاي ايمن آباد در ادامه عنوان نمودند: با توجه به اینکه چنین طرحی چند سال گذشته روبروی پمپ بنزین بصورت نیمه کاره انجام شده بود و ایراداتی نیز داشته است و از طرفي با مشاركت 30درصدي كشاورزان منطقه هم صورت پذيرفته بود، کشاورزان ذهنیت خوبي از اين طرح نيمه كاره نداشتند.

بدین منظور مورخ 1395/3/27 جلسه ي توجيهي با هماهنگی اداره خدمات جهاد كشاورزي و با حضور آقای مهندس میرتبار کارشناس جهاد کشاورزی در مسجد صاحب الزمان ايمن آباد برگزار شد تا پيامدها و مزاياي طرح مشخص تر و به سئوالات كشاورزان پاسخ داده شود.

 

 

خوشبختانه پس از برگزاري اين جلسه، اکثر کشاورزان روستا از این طرح استقبال نمودند و خواهان پیگیری براي اجراي سريعتر آن شدند.

 

بدین منظور جلسه مشورتی با کشاورزان روستا جهت انتخاب 5نفر به عنوان معتمد در تاریخ 1395/4/2 بر گزار شد که در این جلسه آقایان حاج سيدشیداله حسینی(سيدآقا)، علی امینی(حسين)، حاج سيدحسن حسینی(مختار)، سيدرضا حسینی(يعقوب) و سيدرحمان حسینی(نعمت) توسط کشاورزان انتخاب شده اند تا پیگیر این امور با شند.

 

این معتمدين از افرادي انتخاب شده اند كه بر اساس قانون، در منطقه ای که طرح اجرا می شود خودشان صاحب زمین کشاورزی هستند و همچنین فرمی طراحی شده است که اکثریت کشاورزان بایستی تعهد و امضا داده تا آن 5نفر نماینده تام الاختیار آنها در این زمینه باشند و حق هیچگونه دخالتی نيز نداشته باشند.

 

لازم به ذکر است جهت انجام این کار دولت فقط اين 5 نفر را به عنوان نمايندگان كشاورزان روستا مي شناسد و اجراي تمامي مراحل طرح يكپارچه سازي اراضي كشاورزي با هماهنگي و نظارت این افراد صورت می پذیرد.

 

گرفتن امضاء حداکثری کشاورزان و ارائه آن به جهاد كشاورزي از الزامات می باشد که قرار شد این کار توسط 5نفر معتمد صورت پذیرد که تا به امروز در حال گرفتن امضا از كشاورزان می باشند.

 

در پایان از تمام کشاورزان آن منطقه يعني ايمن آباد شمالي كه منتهي به روستاي مياندسته مي شود خواهشمنديم هر چه سریعتر این فرم ها را که در اختیار معتمدین قرار گرفته است امضا نمايند تاهر چه سریعتر پس از انجام كارهاي اداري اين طرح، كار اجرايي آن آغاز گردد. از طرفي اگر در زمان مقرر اين تاييديه به سازمان جهاد كشاورزي ارائه نشود، اجراي اين طرح به روستاي ديگري موكول خواهد شد.

 

 

 

 

مزایای یکپارچه سازی اراضی کشاورزی


*
افزایش عملکرد در واحد سطح


*
افزایش سطح زیر کشت


*
افزایش مبادلات و ارتباطات


*
افزایش درآمد بهره برداران و بهبود سطح زندگی روستاییان

 

*کاهش هزینه های تولید


*
افزایش سرمایه گذاری جهت انجام امور زیر بنایی


*
کاهش تعداد قطعات پراکندگی اراضی(آبی و دیم)

 

* صرفه جویی در مصرف آب

 

*گسترش روحیه تعاون و مشارکت در کشاورزان


*
بهبود کیفیت محصولات کشاورزی

 

*جلوگیری از فرسایش خاک


*استفاده از دستاوردهای و تجهیزات علمی و فنی پیشرفته

 

*کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها


*
از بین رفتن مرزهای غیر ضروری

 

* مکانیزه شدن کشاورزی

 

 

 

 

يادآوري مهم:

اميدواريم طرح يكپارچه سازي شاليزارهاي روستا به شيوه استاندارد و علمي اجرايي شود و همانند طرح قبلي كه در محله عباس آباد در ايمن آباد شمالي نيمه كاره انجام شد، تحويل كشاورزان نشود. چه بسا پيشنهاد مي شود ابتدا همان طرح نيمه كاره ، تكميل شود  و سپس طرح جديد اجرايي شود.

 

از طرفي مي توان طي نامه اي كه امضاي كشاورزان را نيز به همراه دارد، شرط اجرايي شدن را در تكميل آن قلمداد نمود و اگر كوتاهي صورت پذيرفت، ادعاي دريافت خسارت نمايد.

 

از ديگرسوي تعهدات دولت نيز در قبال اجراي طرح يكپارچه سازي اراضي پس از انجام، عملي شود. یکپارچه سازی اراضی کشاورزی به معنای یکپارچه سازی و یا هماهنگ نمودن کلیه فعالیت های کشاورزی اعم از آماده سازی زمین، تهیه بذر، کود، سم، ماشین آلات کشاورزی و نگهداری و استفاده صحیح از آنها، مدریت صحیح مزرعه و بازاریابی محصولات کشاورزی است، به نحوی که بتوان ضمن بالا بردن توان تولید، نوع کشت و محصولات را مطابق با نیاز های جامعه هدایت نمود. لذا بايد در قبال مسائل مربوطه دولت پاسخگو باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تهيه و تنظيم: عسكري اميني ايمن آبادي

            منبع: ويستا

     عكس ها: سيدهادي حسيني ايمني_خبرگزاري مهر

 با سپاس از: سيدنقي حسيني ايمني

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # حمید حسینی در تاریخ: یکشنبه 20 تیر 1395 ، ساعت 11:04 ب ظ
سلام
طرح نیمه تمام روستا را پیگیری کنید و به سرانجامی برسانید تا مردم به شما اعتماد کنند و زمین های خود را که تمام هستی شان هست به شما بسپارند.
با تشکر
منتظر جواب شورای محل هستم.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20