*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

جانباز و آزاده سرفراز سید رسول هاشمی کرویی

 

 

 

سید رسول هاشمی کرویی فرزند سید قاسم، متولد 12 بهمن ماه 1347 از روستاي پايين كروكلاي بابل

 

 

 

ايشان در 31 تيرماه 1367 به اسارت دشمن در مي آيد و در 22 شهريور 1369 به خاك ميهن باز مي گردد.

 

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

الهی:بینایی ده  که در چاه نیفتم  و دانایی ده که از راه نیفتیم.

 

هر زمان  کلمه اسارت را می شنوم  به یاد اسیران کربلامی افتم. به یاد عزیزان حضرت فاطمه(س) که از کربلا تا شام با پای پیاده به اسارت برده شدند. اسیرانی که چون نمی خواستندزیر بار ظلم وستم دشمن باشند، رنج های فراوانی را تحمّل نمودند.  

 

اسرای ایران در اردوگا ه های دشمن زیر بار شکنجه سخت آنان به خاطر اسلام و قرآن و میهن عزیز در زندان و چندین سال سخت ترین شرایط را سپری نمودند.

 

دشمن بعثی عراق جسم اسیران را در اردوگا ه ها زندانی کرده بود. ولی نمی توانست  روح شان را اسیر خود کند.  و هر کس به خاطر خداوند و وطن عزیز سختی ها و شکنجه ها ی دشمن را تحمّل کند، آزاد ترین انسانهاست.

 

در قرآن مجید فرموده شد: خدا وند  صابران را دوست دارد. و چه پاداشی از این بهتر که خداوند به انسان توجه مخصوصی داشته باشد.

 

بله ما آزادگان در اردوگا های بعثی  در پناه الله و  با دعا و نماز، صبر و استقامت و ایثار و از خود گذشتگی ها از اسارت نفس رهایی یافتیم.

 

 

 جانبازان شهيدان زنده اند

 به يادشان باشيم و احترامشان كنيم

 آرامش ديروز و امروز ما، حاصل جانبازي همين جانبازان است.

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20